روحانی افزود: اگر تحریم نبود راه‌آهن سریع السیر تهران اصفهان انجام می‌شد و حتی تهران به مشهد هم به پایان رسیده بود.

به گزارش مرور نیوز، حجّت‌الاسلام حسن روحانی ، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 7 مرداد) در آیین بهره‌‌برداری از طرح‌های ملّی وزارت راه و شهرسازی که از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، با تبریک عید غدیر، این روز را روز بسیار مهمی خواند و گفت: افتخار ما این است که حکومت ما در مسیر حکومت امیرالمومنین باشد. البته آنچه در این چهل و چندسال طی شده با حکومت آن حضرت فاصله دارد امّا تلاش این است که همان مسیر را بپیماییم. مطلوب ما همان حکومت است. این حرکت و تلاش و ایثار و وفداکاری باید ادامه پیدا کند تا روز به روز رنگ حکومت امیرالمومنین را به حکومت مان بدهیم.

وی با اشاره به روزهای پایانی دولت و آخرین پنجشنبه افتتاح در دولت دوازدهم گفت: بسیار خوشحالم و فکر نمی‌کردم خدا توفیق دهد هر هفته افتتاح داشته باشیم و خدا عمر دهد که حضور داشته باشیم و افتتاح‌ها را اعلام کنیم و دل مردم را شاد کنیم.

روحانی ادامه داد: می‌دانم مردم در این سه سال و نیم با مشکلات زیادی در جنگ اقتصادی روبرو بوده‌اند و کرونا هم آن را سخت تر کرد و حوادث طبیعی مثل خشکسالی هم آمد و سخت تر کرد. امّا مردم وقتی می‌بینند در یک روز به دست جوانان‌شان ده‌ها کیلومتر پروژه افتتاح می‌شود خوشحال می‌شوند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه لیستی از اقدامات وجود دارد که دوست داشتیم در این دولت انجام بشود امّا نشد، گفت: یکی از کارهایی که می‌خواستم انجام بشود و نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود. دوست داشتم در دولت یادزهم پروژه قطار سریع‌السیر تهران به اصفهان افتتاح شود. اگر انجام می‌شد وارد یک فاز جدید می‌شدیم چرا که ریل را با سرعت 300 کیلومتر در ساعت تجربه می‌کردیم.

روحانی افزود: اگر تحریم نبود راه‌آهن سریع السیر تهران اصفهان انجام می‌شد و حتی تهران به مشهد هم به پایان رسیده بود.

وی در ادامه گفت: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد 200 هواپیمای نو وارد کشور می‌شد، امّا فقط ۱۶ هواپیما وارد شد.