نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بدون حساب و کتاب طلا و یا ارزی از کشور خارج شود، گفت: ورود و خروج طلا و ارز باید با شفافیت و در اختیار حاکمیت باشد.

به گزارش مرور نیوز، با شیوع بیماری کرونا و  آشفتگی در وضعیت اقتصادی کشور، فرصت مناسبی برای جولان سودجویان در این شرایط فراهم شده، یکی از این موارد،  فروش اینترنتی و آنلاین طلا  در این ایام است.

این خرید و فروش ها درحالی اتفاق می افتاد که طبق قوانین بانک مرکزی خرید و فروش آنلاین سکه و طلا  ممنوع بوده و هیچ نهاد، سازمان یا شرکتی مجوزی مبنی بر فروش آنلاین طلا و سکه ندارد.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خرید وفروش آنلاین طلا توسط یکسری سایت ها از جمله آرون گروپ، دیجی گلد و ... اظهار داشت: برای خرید وفروش طلا باید سامانه دقیقی وجود داشته باشد و به طور کلی زیرساخت ها برای انجام این کار فراهم شده باشد.

وی ادامه داد: حتی ارزهای کاغذی موجود در داخل کشور باید شناسنامه دار شوند تا شاهد بروز تخلفات در آن نباشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مهم نیست خرید وفروش طلا، ارز و سکه به صورت فیزیکی باشد یا آنلاین و غیرحضوری بلکه آنچه مهم است ایجاد شفافیت در این زمینه است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بدون حساب و کتاب طلا و یا ارزی از کشور خارج شود، تصریح کرد: ورود  و خروج  طلا و ارز باید با شفافیت و در اختیار حاکمیت باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خرید وفروش طلا از حساسیت بالایی برخوردار است و حتما باید به صورت شناسنامه دار انجام شود.