رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌ بندی مباحث انجام شده در سوریه بر این شد تا توافق اقتصادی بین ایران و سوریه تا سه ماه آینده اجرایی شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سفر خود به کشور سوریه و در جمع خبرنگاران گفت: امروز مهم ترین موضوع و مهمترین مسئله سوریه مسائل اقتصادی است و بدون شک این مسئله یک فرصت اقتصادی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا همانطور که در حمایت از سوریه در دوران جنگ به این کشور کمک کرد امروز از این فرصت اقتصادی حداکثر استفاده را ببرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر شرکت‌های دولتی شرکت‌های خصوصی هستند که پیش از این نیز در سوریه حضور داشتند و در فرصت‌های اقتصادی که برای بخش خصوصی در سوریه وجود دارد مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این سفر لازم بود تا بستر‌های لازم با توافقنامه همه جانبه‌ای که قبلاً بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عربی سوریه امضا شده بود مجدد مورد بحث قرار گیرد و به تصویب نهایی برسد.

قالیباف خاطر نشان کرد: در این سفر ملاقات‌های مهمی با جناب آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور و همچنین وزیر امور خارجه شان انجام شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر این، ملاقات مفصلی را با بازرگانان ایرانی و سوری داشتیم و جمع بندی بحث‌ها در این سفر بر این شد تا سه ماه آینده  توافقنامه‌ای که از یک سال و اندی قبل بین ایران و سوریه تنظیم شده اجرایی شود و نهایتاً پارلمان دو کشور باید آن را تصویب کنند.