وزیر اقتصاد گفت: اجرای طرح اقتصاد هوشمند موجب کاهش فساد و افزایش شفافیت می‌شود و نقش قابل توجهی در بهبود روابط اقتصادی ایران و خارج دارد.

به گزارش مرور نیوز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار کرد: برنامه‌های اقتصادی با توجه به مجموعه شرایط در یک بازه زمانی کوتاه قابل اجرا نیست؛ می‌دانید که من در میانه مسیر دولت دوازدهم وارد دولت شدم، با این حال یکی از موضوعاتی که در راس برنامه‌های من بود و پیگیری هم کردم موضوع اقتصاد هوشمند بود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته و نقشه راه تبیین شد.

دژپسند بیان کرد: در این مسیر هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید فاصله را با اقدامات جدی رفع کنیم، امیدوارم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این خصوص اهتمام بورزد به این کار؛ چراکه روان‌سازی فضای کسب و کار و افزایش سرمایه گذاری از فواید آن است.

وی ادامه داد: اجرای طرح اقتصاد هوشمند موجب کاهش فساد و افزایش شفافیت می‌ شود و نقش قابل توجهی در بهبود روابط اقتصادی ایران و خارج دارد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درخصوص عملکرد وزارت اقتصاد در زمینه اشتغالزایی، خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در این زمینه‌ها به‌عنوان ایفاگر نقش تنظیم کننده سیاست‌های اقتصادی می‌توانند اقداماتی انجام دهد. نتیجه روانسازی فضای کسب و کار و مانع زدایی ورود سرمایه گذار و ایجاد اشتغال است.