رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: شرایط امروز با شرایط سال ۹۲ متفاوت است و صنعت هسته‌ای کشور با اقتدار در مسیر رشد و تعالی گام بر می‌دارد.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت اظهار کرد: عبادت به جزو خدمت به خلق نیست؛ برای من مایه افتخارات است که در ساعات آخر دولت تدبیر و امید نکاتی را مطرح کنم. ابتدا باید بگویم در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی از همه جوانب سنگ فتنه می‌بارید؛ باید انصاف داشت که شخص ایشان و سایر کارگزاران سینه خود را سپر بلا کشور کردند، هیچ یک از دولت‌های جمهوری اسلامی با این حجم از مشکلات روبه رو نبودند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: زلزله، سیل، خشکسالی از یک سو و اعمال سیاست‌ های حداکثری و تحریم از یک سو و کرونا هم از سوی دیگر مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

پیشبرد مذاکرات اتمی در دولت یازدهم شرایطی را ایجاد کرد که دشمنان ایران ناکام شود

وی گفت: به رغم تمام محدودیت‌های ایجاد شده به یمن خدا شرایط لازم برای دستیابی به دو پیروزی چشمگیر فراهم شده است، پیشبرد مذاکرات اتمی در دولت یازدهم که با راهنمایی رهبر انقلاب و تدابیر روحانی صورت گرفت، شرایطی را ایجاد کرد که دشمنان ایران ناکام شود.

صالحی افزود: پس از بدعهدی دولت پیشین آمریکا و خروج این کشور از برجام بسیاری از ناظران جهانی در انتظار برهم خوردن وضعیت دولت ایران بودند، اما این دولت علاوه بر تحمل مشکلات به وجود آمده، از پا درنیامد و با توکل، استقامت، همراهی مردم و... به راه خود ادامه داد.

وی گفت: بنده به عنوان قدیمی‌ترین دست‌اندرکاران برنامه صلح آمیز هسته‌ای در کشورمان گواهی می‌دهم که در پرتو تدابیر اتخاذ شده از سوی جمهوری اسلامی و تحرکات هوشمندانه دولت، شرایط امروز با شرایط سال ۹۲ متفاوت است و صنعت هسته‌ای کشور با اقتدار در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌دارد؛ دشمنان ادعا می‌کردند که در این دولت برنامه‌های هسته‌ای در سراشیب انحطاط است، اما با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها مجلس این موضع مشخص شد که صنعت هسته‌ای از هر گزندی مصون است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه برخی از عزیزان شرایط سخت این دولت را درک نکردند و برخلاف توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت اتحاد، از مرز‌های نقد منصفانه عبور کردند؛ چنین تقابلی با دولت مستقر که در معرض هجوم دشمن خارجی قرار دارد با موازین دینی در تضاد است. بنده به این باورم چنانچه اگر ما مواضع بازی سیاسی را رعایت می‌کردیم و منافع ملی را بر بازی‌های جناحی ارجح‌تر می‌دانستیم، موفقیت‌های بیشتری نصیب ما می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: از زحمات آقای روحانی سپاسگزارم؛ از آغاز دهه ۸۰ خورشیدی و از زمانی که نماینده ایران در آژانس بین المللی هسته‌ای بودم بیش از پیش با توانمندی‌ها با آقای روحانی آشنا شدم.