فایل صوتی ظریف به شکل یه مصاحبه تصویری و با عنوان «تاریخ شفاهی ایران» و توسط مرکز بررسی‌ها استراتژیک ریاست جمهوری تهیه شده بود و به شکلی نامعلوم در اختیار این رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز،  مالک شریعتی نماینده مجلس شورای اسلامی که امروز به عنوان عضو هیئت «تحقیق و تفحص از عملکرد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری» انتخاب شد، در پیامی در حساب توئیتری تاکید کرد که «با رفتن دولت روحانی ، پیگیری‌ها و بازخواست‌های مجلس از دولت، در قصور و تقصیر‌ها فراموش نخواهد شد».

شریعتی

فایل صوتی ظریف مربوط به یک مصاحبه هفت ساعته با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در اسفند ۹۹ بود که ۵ اردیبهشت توسط سانه‌های فارسی‌زبان خارجی منتشر شد. این فایل صوتی در واقع به شکل یه مصاحبه تصویری و با عنوان «تاریخ شفاهی ایران» و توسط مرکز بررسی‌ها استراتژیک ریاست جمهوری تهیه شده بود و به شکلی نامعلوم در اختیار این رسانه‌ها قرار گرفت.

بر همین اساس مجلس شورای اسلامی در ۱۹ اردیبهشت سال جاری تقاضای تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری کرده بود که با رای قاطع نمایندگان تصویب شد و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد تا برای تشکیل کمیته مرتبط اقدام کند.