رئیس دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه برای کمک به دولت، حمایت از حقوق مردم و مبارزه با فساد آمادگی لازم دارد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم اظهار داشت: در روزهای پایانی پر خیر و برکت ماه ذیحجه هستیم و از خداوند می خواهم آنچه برای خوبان در شب و روز عرفه و قربان و غدیر مقدر داشتند، به مردم ایران عنایت فرمایند.

وی ادامه داد: از مردم متدین، بصیر و زمان شناس تشکر می کنم که با همه تلاشی که دشمنان کردند در 28 خرداد در پای صندوق های رای حاضر شدند و یک بار دیگر برگ زرین دیگری را به افتخارت ملت ایران افزودند.

ریس دستگاه قضا افزود: از همه برگزار کنندگان که فضای امنی را برای اخذ و صیانت آراء مردم ایجاد کردند تشکر می کنم.

وی افزود: مردم با انتخاب شان قدرت و مسئولیت بزرگی را به دوش رییس جمهور می گذارند.

حجت الاسلام اژه ای گفت: به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگوار و والا مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس درود می فرستم و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم انها سلامتی و برای همه مریضان شفای عاجل مسالت دارم.

وی ادامه داد: از همه کسانی که در دوره های مختلف ریاست جمهوری خدمت صادقانه به نظام و مردم دارند تشکر می کنم.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: رییس جمهور طبق قانون اساسی عالی ترین مقام رسمی کشور بعد از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در اموری که به رهبری مربوط می شود را بر عهده دارد.

حجت الاسلام اژه ای افزود: این قدرت قانون و مسئولیت امانتی است که به رییس جمهور سپرده شده است و رئیس جمهور امروز در پیشگاه قران کریم و در خانه ملت با حضور رییس قوه قضاییه و شورای محترم نگهبان به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می کند که پاسدار نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد و سوگند یاد می کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور کند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستم به فضل پروردگار رییس جمهور محترم با کمک سایر قوا، نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر بیش از پیش موفق باشند و همانگونه در روز تنفیذ مطرح کردند هرچه سریعتر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار و کاهش نرخ تورم و کاهش نرخ گرانی سرسام آور اقدام عاجلی داشته باشند.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: امیدوارم رییس جمهور در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام لازم به عمل آورند و امیدوار هستم رییس محترم جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصا بندهای 16 گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تامین می کند اقدام لازم داشته باشد و اعلام می کنم قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد و در مبارزه بی امان با فساد جدی تر از همیشه خواهد بود.

حجت الاسلام اژه ای گفت: در پایان توفیق همگان را از ایزد منان خواهانم و از خداوند می خوایم به رهبر معظم انقلاب اسلامی طول عمر با برکت عنایت فرماید.