رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: مدیریت مدبرانه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان موجب تقویت جایگاه حزب ­الله و مقاومت در منطقه شده است و راهبرد حمایت ایران از محور مقاومت ثمربخشی خود را اثبات کرده است.

به گزارش مرور نیوز، در دیدار معاون دبیرکل حزب الله لبنان با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی آخرین تحولات لبنان، تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی و همچنین موضوعات محور مقاومت مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

سید کمال خرازی در این دیدار تصریح کرد: توفیقات حاصل شده در جبهه مقاومت مرهون سیاست‌های امام خمینی (ره) و تداوم آن تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است و مدیریت مدبرانه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان موجب تقویت جایگاه حزب ­الله و مقاومت در منطقه شده است و راهبرد حمایت ایران از محور مقاومت ثمربخشی خود را اثبات کرده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بزرگداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید سپاه قدس تصریح کرد: حمایت شهید سلیمانی از حزب‌الله و مقاومت، با دید عمیق و جسارتی که او داشت، آینده چشمگیری را پیش روی جریان مقاومت قرار داده است.

 خرازی اضافه کرد: در عین حال، سیاست‌های غلط ترامپ و تندروی‌های نتانیاهو که هویت، شرف و عزت فلسطینیان را هدف گرفت، در تحکیم مقاومت فلسطین موثر افتاد، به طوری که در جنگ ۱۲ روزه کل فلسطینیان اعم از ساکنان غزه، کرانه باختری و ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ یکپارچه از عملیات سیف­القدس حمایت کردند و این خود در حمایت مردمی از مقاومت فلسطین در سراسر جهان و محکومیت اسرائیل موثر افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که آزادی مارب در یمن، کلید حل بحران یمن و مؤثر در شروع  مذاکرات و رایزنی‌های منطقه‌ای خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار با تشریح راهبرد حزب‌الله در برابر تجاوزات اسرائیل تصریح کرد آمریکا از رژیم صهیونیستی به عنوان اهرمی برای دستیابی به اهداف خود در منطقه استفاده می ­کند.

وی تغییر دولت آمریکا و بر سر کار آمدن جو بایدن را صرفا یک تغییر تاکتیک در راستای پیگیری اهداف راهبردی آمریکا در منطقه دانست و با تشریح تلاش ­های آمریکا جهت خلع سلاح حزب­الله گفت: آمریکا به هیچ‌ یک از اهداف خود در لبنان نرسیده است و حزب‌الله همچنان برای هر سناریویی آمادگی لازم را دارد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه حزب‌الله قوی‌تر از هر زمان دیگری است، به واکنش روز جمعه حزب­ الله در قبال تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره و تصریح کرد: حزب‌الله برای مقابله با هجمه‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان آمادگی کامل دارد.