معاون حقوقی رئیس جمهور با پیشنهاد اینکه حقوق شهروندی به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود، گفت: اقدام دانشگاه آزاد در راستای هدایت موضوع پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت مفاخر ایران جای تقدیر دارد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام مجید انصاری ظهر امروز در مراسم اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی با رویکرد فرهنگی و پژوهشی و نخستین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی اظهار داشت: پاسداشت شخصیت‌ها و مفاخر حال و گذشته که از بهترین سندهای تاریخ و شناسنامه‌های کشور هستند، اقدامی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: برخی افراد از هر ابزاری برای خط خطی کردن شناسنامه‌های این مرز و بوم استفاده می‌کنند و سعی بر مخدوش کردن هویت و ملیت این ملت دارند.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: اقدام دانشگاه آزاد در راستای هدایت موضوع پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت مفاخر ایران جای تقدیر دارد و این موضوع را در جلسه هیأت دولت مطرح و پیشنهاد می‌دهم که دانشگاه‌های دولتی نیز در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به مفاخر استان کرمان ابراز داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مفاخر کرمانی است که در اوایل انقلاب و در شرایط سخت جنگ پیشنهاد تاسیس دانشگاه آزاد را داد.

انصاری از برگزاری نخستین همایش حقوق شهروندی در کشور با ابتکار استاندار کرمان خبر داد و عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم، موضوع حقوق شهروندی به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی با اشاره به بحران آب در کشور تصریح کرد: سازمان ملل هشدار داده است که برخی از کشورها و از جمله ایران نمی‌تواند بخشی از جمعیت خود را حفظ کنند و ما در لبه این بحران هستیم و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد کرمان در زمینه رفع مسائل آب به مسئولان کمک کنند.