سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اعضای این کمیسیون در جلسه با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کردند که باید مشکلات معیشتی فرهنگیان حل و فصل شود.

به گزارش مرور نیوز، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، گفت: اعضای کمیسیون اصل۹۰ در جلسه با «حسین باغ گلی» تأکید کردند که باید فضای عدالت آموزشی در کشور را به نفع توده‌های مردم تقویت کنیم.

وی بیان کرد: همچنین در زمینه تغییر نحوه آموزش بحث شد و نمایندگان تاکید کردند که نباید شاهد تلمبار محتوا برای دانش آموزان باشیم. البته یکی از الزامات این کار تقویت معیشت فرهنگیان است و باید ذهن معلمان ما برای این کار آزاد باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: متأسفانه اغلب معلمان ما در شهرها و اقصی نقاط کشور برای تأمین معیشت خود به دنبال دوشغله شدن هستند و در این جلسه بحث شد که این معضل باید یک بار برای همیشه حل و فصل شود.

خضریان بیان کرد: تأکید بر تحول بنیادین در آموزش و پرورش و طرح معیشت معلمان بر مبنای دانشگاه فرهنگیان از جمله مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حوزه جوانان به ارائه وام‌های ازدواج تقلیل نیابد

وی با اشاره به جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نیز، گفت: تأکید این کمیسیون بر تقویت بنیادین حوزه جوانان در کنار ورزش بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همچنین نمایندگان در این جلسه تأکید کردند که ورزش باید برای عموم مردم تقویت شود چرا که هر چقدر ما در ورزش عمومی هزینه کنیم، از سوی دیگر در بهداشت و درمان و حوزه سالمندی کمتر هزینه می‌شود.

خضریان تأکید کرد: نمایندگان در این جلسه مطرح کردند که ما نباید حوزه جوانان را به ارائه وام‌های ازدواج تقلیل دهیم.