سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی دفاع با ارائه برنامه‌های خود این اطمینان را داد که ارتقاء ظرفیت دفاعی کشور با قوت ادامه خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز، محمود عباس‌ زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون با وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: امروز امیر محمدرضا آشتیانی جهت ارائه برنامه های خود در کمیسیون امنیت مجلس حضور یافت و برنامه های عملیاتی خود را برای ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه دفاعی کشور ارائه کرد.

وی بیان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مطالبات مردم در راستای تأمین بیشتر امنیت و منافع ملی را در این جلسه مطرح کردند. ارتقاء ظرفیت دفاعی کشور هم در حوزه پدافندی و هم در حوزه آفندی یکی از این مطالبات بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان به ویژه در حوزه دفاع یکی از مطالبات اصلی نمایندگان ارتقاء ظرفیت دفاعی کشور در حوزه آفندی و پدافندی بود. وزیر پیشنهادی دفاع با ارائه برنامه های خود این اطمینان را داد که این خط و حرکت رو به جلو با قوت ادامه خواهد داشت.

عباس زاده مشکینی تأکید کرد: همه می دانند که ظرفیت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با سند چشم انداز ۲۰ ساله خودش را تطبیق داده است. جمهوری اسلامی ایران از منظر دفاعی و هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری اولین کشور منطقه است و این دست برتر داشتن باید با فاصله بیشتری حفظ شود.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این زمینه برنامه دارد و با چشم انداز ۲۰ ساله این کار را ادامه خواهد داد. از سوی دیگر از آنجایی که امیر آشتیانی از بدنه نیروهای مسلح است و هم در صدر و هم در ستاد کار کرده است، امیدواریم بتواند این برنامه های ارائه شده را عملیاتی کند.

عباس زاده مشکینی گفت: نکته دیگر درباره ارتقاء رفاه و کرامت پرسنل نیروهای مسلح بود که وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برنامه های خوب و جامعی را ارائه کرد.