سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نفت در جلسه امروز این کمیسیون برنامه‌هایش برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه نفت و گاز و صادرات گاز به کشورهای همسایه را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام احد آزادی‌ خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در حاشیه جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: امروز از ساعت ۹ صبح جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور پیدا کرد و اصول برنامه‌هایی که گزینه پیشنهادی وزارت نفت ارائه کرد، قابل قبول بود.

وی با اشاره به برنامه‌ های صادراتی گزینه پیشنهادی وزارت نفت در حوزه پتروشیمی، اظهار داشت: در حال حاضر از ۱۰۰ درصد تولید محصولات پتروشیمی صرفا ۳۰ درصد آن به مصرف داخل می‌رسد و ۷۰ درصد آن به صورت نیمه خام صادر می‌شود.

آزادی‌خواه ادامه داد: یکی از برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت نفت این بود که برای ۷۰ درصد صادرات محصولات پتروشیمی برنامه‌ریزی شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت نفت جذب سرمایه‌گذار در حوزه نفت و گاز بود. همچنین گزینه پیشنهادی وزارت نفت تاکید داشت که موضوع صادرات گاز به کشورهای همسایه را به صورت جدی دنبال خواهد کرد.

آزادی‌خواه بیان کرد: همچنین برنامه‌های مرتبط با بخش کشاورزی اعم از برق دار کردن چاه های کشاورزی و بحث سوخت برای ماشین آلات کشاورزی از جمله مطالباتی بود که از سوی کمیسیون کشاورزی مطرح شد. در کل بنده احساس می‌کنم که جواد اوجی رزومه بسیار قوی دارد و می‌تواند ان شاءالله نظر نمایندگان را به خود جلب کند.