رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری و بیش از یک میلیون بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی نیروهای مسلح درمان شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی فرارسیدن یکم شهریور روز پزشک و پنجم شهریور روز داروساز را تبریک گفت و نوشت: از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا به‌ویژه پس از ابلاغ فرمان تاریخی فرمانده معظم کل قوا در اسفندماه سال ۱۳۹۸، مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع)، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح، با همت و روحیه جهادی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بلادرنگ و بی‌وقفه به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخته و تاکنون پذیرای بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری و بیش از یک میلیون بیمار سرپایی بوده‌اند.

متن پیام او به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«از پزشکان من باید تشکر کنم که خدای تبارک و تعالی، مجاهدین در راه خودش را برایشان مقام بزرگ قائل است و مجاهد در راه خدا مراتب دارد، یکی از مراتبش هم این است که برای خدا انسان مداوا کند، کسانی که مبتلا هستند.»

حضرت امام خمینی (ره)

«بحمد الله پزشکان، پرستاران، بقیه عوامل درمانی حقیقتاً در حال جهاد فی سبیل الله هستند.»

حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)

سلام علیکم؛

یکم شهریورماه زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی، ابوعلی سینا به‌عنوان روز پزشک و پنجم شهریورماه روز دانشمند شهیر ایرانی زکریای رازی روز داروساز نامیده شده است.

این ایام و مناسبت‌های مهم را به جامعه خدوم و فرهیخته پزشکی ایران اسلامی به‌ویژه به پزشکان و داروسازان ارجمند و ساعی عرصه سلامت نیروهای مسلح تبریک عرض می‌نمایم. در تاریخ الهام‌بخش تمدن اسلامی و در پیشینه ملی این بوم کهن و پرافتخار همواره نقش طبیبان در نوآوری و پیشرفت دانش، ممتاز و برجسته بوده و علاوه بر آن اطباء با آمیختگی طب، حکمت و اخلاق ستارگان پرفروغ خدمتگزاری بی‌منت و مشفقانه در رفع آلام ابناء بشر بوده‌اند.

نام و یاد جامعه پزشکی در کشور اسلامی ما همواره توأم با عزت، تکریم و احترام بوده، زیرا که این یادآوری، پیشینه پرافتخاری از استمرار خدمتگزاری صادقانه در امتداد زمان و به‌ویژه در سال‌های حماسه دفاع مقدس را روایت می‌کند؛ روزهایی که پزشکان و پرستاران در قالب تیم‌های اضطراری برای ارائه خدمات امدادی درمانی به رزمندگان عزیز سر از پای نشناخته و جان بر کف در اورژانس‌های خط مقدم و بیمارستان‌های صحرایی حضور یافته و رسالت پزشکی خویش را تفسیر می‌نمودند.

در این روزها که جامعه ما متأثر از فرهنگ و پیام عاشورای حسینی است، جامعه پزشکی کشور، در عرصه پیچیده و طولانی درمان بیماران کرونایی با تأسی به شخصیت و منش پیام‌آور و پرستار بزرگ کربلا حضرت زینب کبری (س)، بار دیگر با جانفشانی و تلاش‌های شبانه‌روزی خویش فرهنگ ایثار و جهاد فی سبیل‌الله را در عرصه حیات اجتماعی جان و معنا بخشیده‌اند. در این روزها، همگان نظاره کردند که سفیدپوشان جامعه پزشکی، جان بر کف نهاده به دل خطر می‌شتابند تا حیات را به همنوعان خویش هدیه نمایند؛ اهتمام و عملکرد جهادی که یک ملت بزرگ و تاریخ‌ساز را به تقدیس و ستایش این مجاهدت‌های عظیم وا می‌دارد.

از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا به‌ویژه پس از ابلاغ فرمان تاریخی فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در اسفندماه سال ۱۳۹۸، مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع)، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح، با همت و روحیه جهادی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان بلادرنگ و بی‌وقفه به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخته و تاکنون پذیرای بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری و بیش از یک میلیون بیمار سرپایی بوده‌اند.

فرصت را مغتنم شمرده، از تلاش‌های مخلصانه و شبانه‌روزی جامعه پزشکی نیروهای مسلح و نقش بی‌بدیل و ارزشمند خانواده‌های ارجمند آنان در همدلی و بردباری برای پیمودن مسیر جهاد فی سبیل‌الله صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم و به روح بلند و ملکوتی عزیزانی که با بذل سلامتی و جان خویش و با پوشیدن خلعت زیبای شهادت تا ابد در آسمان نظام سلامت کشور نورافشانی می‌کنند، درود می‌فرستم.

پزشکان نظامی شهید دکتر موسی فتح‌آبادی، شهید دکتر سید یوسف موسوی خسروی، شهید دکتر حامد پارسا، شهیده دکتر مرضیه روشندل، شهید دکتر میکائیل پورمحبت، شهید دکتر حمید عقیلی، شهید دکتر مهرداد نوروزی، شهید دکتر حسین رضا عزیزی زاویه، شهید دکتر محمود قاسم پورآبادی، شهید دکتر محمد علیزاده و شهیده دکتر طلایه بیگ‌زاده همواره در متن جریان خدمتگذزاری عرصه سلامت کشور و نیروهای مسلح، زنده و جاودان هستند. علو درجات این ستارگان پرفروغ آسمان سلامت و بردباری و پاداش الهی را برای خانواده‌های عزیز آنان، از درگاه حضرت احدیت مسئلت دارم.