رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: به روز رسانی جنگنده‌ها و تولید جنگنده‌های بومی و پهپادهای پهن پیکر و پیشرفته را دنبال می‌کنیم تا نیاز کشور در این عرصه تأمین شود.

به گزارش مرور نیوز، امیر خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در خصوص ارتقاء ناوگان هوایی نیروی هوایی ارتش، گفت: امروز پرنده‌های نیروی هوایی با توجه به تجهیزات و بمب‌های دور ایستا، کارکرد متفاوتی نسبت به گذشته دارند و در کنار پهپادها، ترکیب عملیاتی داریم و به صورت مشترک عملیات انجام می‌دهند.

وی افزود: ما با توانمندی‌های داخلی به این قدرت رسیده‌ایم و وقتی این ناوگان وارد یک شبکه دفاعی ترکیب می‌شود، قدرت ایجاد می‌کند. راهبرد ما این است که در عرصه دریا، هوا و زمین، جنگ شبکه محور را مدیریت کنیم، همچنین بحث به روز رسانی جنگنده‌ها و تولید جنگنده‌های بومی و پهپادهای پهن پیکر و پیشرفته را دنبال می‌کنیم تا نیاز کشور در این عرصه را تأمین کنیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به تولید جت آموزشی در وزارت دفاع، گفت: جت آموزشی یاسین، یک «پلت فرم» داخلی است که نیاز کشور را در عرصه آموزش می‌تواند تأمین کند و در حال تولید فروند دوم آن هستیم که امسال رونمایی خواهد شد و برنامه خوبی را برای ایجاد خط تولید آن داریم.

امیر خواجه فرد گفت: ما سال گذشته چند فروند جنگنده کوثر را تحویل نیروی هوایی ارتش دادیم و سه فروند دیگر هم در آینده نزدیک تحویل خواهد شد. البته تمرکز ما بر روی ارتقای تجهیزات دور ایستا و جنگ الکترونیک است تا بتوانیم قابلیت‌های بسیاری به این جنگنده اضافه کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پهپادی، افزود: خوشبختانه در این عرصه به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و همه نیروهای مسلح از نیروی دریایی گرفته تا نیروی زمینی، پدافند هوایی، ارتش و سپاه از این پرنده‌ها استفاده می‌کنند.

در ساخت ریز پرنده‌ها به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته‌ایم

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه ساخت پهپاد، افزود: در تولید زیر سامانه‌ها کنترل پرواز، موتور و سامانه‌های دیگر به خود کفایی رسیده‌ایم. همچنین توانسته‌ایم این پهپادها را به انواع بمب‌های هوشمند و سلاح‌های به روز تجهیز کنیم.

امیر خواجه فرد با بیان اینکه در ساخت ریز پرنده‌ها نیز به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته‌ایم، گفت در عرصه تولید پهپادهای پهن پیکر پرنده‌های مختلفی ساخته‌ایم و پهپاد فطرس که یک پهپاد پهن پیکر است از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است.