رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا با اشاره به ظرفیت بیمارستان بعثت که بزرگترین بیمارستان ارتش محسوب می‌شود، گفت: این بیمارستان به‌طور کامل بیماران کرونایی را تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ دوم پزشک شهروز ناصری رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی اظهار کرد: نیروی هوایی از روز نخست پیدایش ویروس کرونا در کشور همچون سایر نیرو‌های ارتش درگیر مقابله با این ویروس منحوس شد و تاکنون حدود ۱۱۰ هزار ویزیت سرپایی در این رابطه داشته است.

وی ادامه داد: نیروی هوایی تاکنون بیش از شش هزار بستری در حوزه درمان و مقابله با ویروس کرونا داشته و همچنین مقادیر قابل توجهی خدمات سی تی اسکن، رادیولوژی و بالینی را ارائه داده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا با اشاره به ظرفیت بیمارستان بعثت که بزرگترین بیمارستان ارتش محسوب می‌شود، عنوان کرد: این بیمارستان به‌طور کامل بیماران کرونایی را تحت پوشش خود قرار داده است.

امیر ناصری افزود: همچنین تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما هم‌اکنون در حوزه مقابله با بیماری کرونا فعال هستند و در استان‌های همدان، بندرعباس، بوشهر، دزفول، شیراز و چابهار نیز بیمارستان‌هایی را ویژه درمان بیماران کرونایی قرار داده‌ایم که به‌طور کامل در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی همچنین در حوزه واکسیناسیون نیز گام‌های مؤثری برداشته و ضمن واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از پرسنل نهاجا، تعداد چهار هزار نفر از پرسنل هواپیمایی کشوری را نیز واکسینه کرده است و همچنین در شرق تهران فعالیت واکسیناسیون را برای مردم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌دهد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا گفت: بیمارستان صحرایی و خدمات طب رزم ما کاملاً در خدمت مقابله با کرونا قرار گرفته است و اولین بیمارستان صحرایی ما در جنوب غرب تهران دائر شده و به مردم عزیزمان که درگیر بیماری کرونا هستند، خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

ما در راستای تحقق شعار ارتش فدای ملت گام برمی‌داریم

امیر ناصری با بیان اینکه ما در راستای تحقق شعار ارتش فدای ملت گام برمی‌داریم، افزود: پرسنل خدوم و زحمتکش اداره بهداشت و درمان نهاجا با انجام کار مضاعف در حوزه سلامت مردم و همچنین انجام اقدامات جهادی و ایثارگرانه از روز نخست وارد این عرصه شده و در این رابطه نیز دو شهید را تقدیم نظام سلامت کشور کردند.

وی خاطرنشان کرد: اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش همچون سایر نیرو‌های مسلح در حوزه مردم‌یاری نیز اقدامات مؤثری را تاکنون انجام داده است که می‌توان به حضور و ارائه خدمات درمانی به روستا‌های استان آذربایجان غربی، دزفول، بوشهر، چابهار، مناطق محروم اطراف تهران، مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استان مازندران اشاره کرد؛ البته این‌گونه اقدامات در قالب کمک مومنانه و مردم‌یاری همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش با اشاره به راه‌اندازی چند بیمارستان صحرایی در استان تهران گفت: یک بیمارستان صحرایی در شهر قدس راه‌اندازی کرده‌ایم که در کنار بیمارستان‌های صحرایی شرق و جنوب غرب تهران در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان است.