رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع از اطفای کامل آتش در جنگل‌های کردکوی و رامیان و همچنین اعزام بالگرد اطفای حریق هوایی به این مناطق خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا ، اعلام کرد: بعد از ظهر پنجشنبه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی «گهواره کوه» بخش یانه‌سر شهرستان کردکوی آغاز شد که به دلیل گرمای هوا و وزش باد، آتش به سرعت پیش روی کرده بود.

وی افزود: با توجه به صعب العبور بودن منطقه درخواست از طرف فرماندهی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع اعلام و بلافاصله هماهنگی جهت اعزام بالگرد مجهز به بسکت اطفا حریق صورت گرفت.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع اظهار داشت: در این عملیات تیم‌هایی از همکاران یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ویگان بالگردی این مرکز، نیروهای مردمی و بسیج در منطقه حضور داشتند.

خلبان نوری آل آقا با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی اُرس و شاخه زاد در گیر این حریق شده بودند، افزود: با تلاش همه عزیزان از جمله یگان اطفای حریق هوایی مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع که در این عملیات شرکت داشتند، این آتش به طور کامل اطفا شد.

وی علت این آتش‌سوزی ها را بیشتر عوامل انسانی برشمرد و گفت: متاسفانه خسارات به این عرصه‌ها تا سال‌ها قابل جبران نیست.