نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز ناظران انتخابات شوراها حق‌الزحمه خود را دریافت نکرده‌اند و باید هر چه سریعتر پرداخت آن انجام شود.

به گزارش مرورنیوز، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان هم در طول برگزاری انتخابات زحمات زیادی کشیده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، افرادی را در استان‌ها و بخش‌ها مشخص کرد که سر صندوق‌های رأی بروند و نظارت‌هایی را انجام دهند، اما تاکنون هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات حق‌الزحمه ناظران انتخابات شوراها را نداده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامیتصریح کرد: این در حالی است که وزارت کشور حق‌الزحمه هیئت‌های اجرایی و همچنین شورای نگهبان حق‌الزحمه هیئت‌های نظارت را داده و درخواست ما این است که هر چه سریعتر حق‌الزحمه ناظران انتخابات شوراها هم داده شود.

امیرآبادی فراهانی متذکر شد: ۶۰ میلیارد تومان در بودجه برای انتخابات در نظر گرفته شده و لازم است به وزارت کشور و هیئت مرکزی انتخابات دستور داده شود تا هر چه سریعتر حق‌الزحمه ناظران انتخابات شوراها را بدهند چرا که نمایندگان از این جهت تحت فشار هستند، بسیاری از افراد به آنان مراجعه می‌کنند و خواستار دریافت حق و حقوق خود هستند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: این موضوع در حال پیگیری است و وزارت کشور هم آن را دنبال می‌کند.

وی گفت: اعتبارات این مسئله پیش‌بینی شده و لازم است سازمان برنامه و بودجه هر چه سریعتر آن را اختصاص دهد و ما هم پیگیری می‌کنیم.