وزیر خارجه کشورمان به مناسبت ارتحال علامه مجاهد آیت‌الله شیخ عبدالامیر قبلان (رضوان الله علیه) رئیس فقید مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش مرورنیوز، متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال علامه مجاهد آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان (رضوان الله علیه) رئیس فقید مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

آن شخصیت برجسته در عرصه جهان اسلام صدای رسایی در دفاع جبهه حق و مقاومت در لبنان و فلسطین در برابر تجاوزات و اشغالگری های رژیم غاصب صهیونیستی داشت و همواره حمایت صریح و قاطع ایشان در دفاع از آرمان مقدس قدس شریف و مظلومیت مردم قهرمان فلسطین و حقوق مشروع  ایشان بر سر اشغالگران صهیونیست ها مایه دلگرمی و پشتوانه مستحکمی برای جبهه مقاومت بود. 

آن عالم بزرگ در تداوم منش و اهداف بلند امام موسی صدر عمر پربرکت خود را صرف کمک به محرومان و مستضعفان، تلاش برای اعتدال، همزیستی بین پیروان ادیان مختلف و تحقق وحدت و همبستگی بین طیف های مختلف ملت لبنان و همچنین در عرصه جهان اسلام و تشیع صرف کردند. 

اینجانب ارتحال آن شخصیت فرزانه را به محضر امام زمان (عجل الله)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و آحاد مردم شریف و دولت لبنان به خصوص خاندان معزز و مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم و برای آن مرحوم همجواری با صلحاء و مقربین درگاه الهی مسئلت می کنم.   

حسین امیرعبداللهیان