رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره حضور وزیر نیرو در این کمیسیون برای بررسی مشکلات حوزه آب و برق، گفت: وزارت نیرو برنامه یکساله و میان‌مدت برای عبور از زمستان و تابستان به مجلس ارائه می‌کند.

به گزارش مرورنیوز، ‌«فریدون حسنوند» در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نیرو در این کمیسیون به خبرنگاران، گفت: اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق   در این نشست مطرح شد و همچنین راه‌های استفاده از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق قانون صنایع مکلف به احداث نیروگاه برای تامین برق خود هستند که درباره این موضوع نیز بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به طرح موضوع صادرات و قیمت گذاری برق و نگرانی سرمایه گذاران در این زمینه اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از تلفات برق از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود.

حسنوند ادامه داد: در  این نشست قرار شد کمیته مشترکی میان وزارت نیرو و کمیسیون انرژی برای استفاده از ظرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد و تا برای بودجه سال آینده، وزارت نیرو را بیشتر پشتیبانی کنیم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس یازدهم با بیان اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است و باید در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه این نگرانی‌ها برطرف شود، گفت: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت که چند ساله خواهد بود به مجلس ارائه کند.

همچنین «علی اکبرمحرابیان» وزیر نیرو نیز درباره این جلسه، گفت: درباره برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه در حوزه‌های برق، فاضلاب و آب در این نشست توضیحاتی به نمایندگان ارائه شد.

وزیر نیرو افزود: درباره مشکلاتی که در اثر قطع برق در چند ماه گذشته رخ داده بود و دغدغه‌هایی که درباره آب و خشکسالی  وجود دارد، برنامه‌های تدوین شده  که تقدیم کمیسیون شد.

محرابیان خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد با اصلاح برخی پروژه‌ها نقطه نظرات مجلس به شکل مطلوب عملیاتی شود.