سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور فرمانده نیروی دریایی در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: در این نشست دریادار ایرانی گزارش جامعی از پیشرفت این نیرو از حیث سخت افزاری و نرم افزاری به ویژه در اقیانوس هند به کمیسیون ارائه کرد.

به گزارش مرورنیوز، « محمود عباس‌ زاده مشکینی » در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور امیر دریادار « شهرام ایرانی » فرمانده نیروی دریایی ارتش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقیانوس هند پرترافیک‌ترین اقیانوس دنیا است و رفت و آمد در آن زیاد است. بر همین اساس به دلیل ژئواستراتژیک بودن آن، این منطقه مورد توجه دنیا است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امیر ایرانی  در این نشست گزارش جامعی از پیشرفت نیروی دریایی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری به ویژه در اقیانوس هند و همچنین نقش مقتدر نیروی دریایی ارتش در ایجاد نظم و امنیت و رفع تهدیدها برای نمایندگان  ارائه کرد.

عباس زاده همچنین با اشاره به حضور «سردار اسکندر صفری»، جانشین پلیس امنیت ناجا در کمیسیون به خبرنگاران گفت: سردار صفری در این نشست گزارشی مفصلی در مورد رویکردها و سیاست های پلیس امنیت ناجا ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مدیریت اتباع خارجی بویژه تحولات افغانستان، برنامه های پیش بینی شده برای مبارزه با قاچاق به ویژه مشروبات الکلی، برخورد با اراذل و اوباش، مبارزه با قاچاق سلاح‌های جنگی و شکاری، راهکار برای مدیریت و حفظ امنیت تجمعات قانونی و غیره از جمله مواردی بود که این نشست مطرح شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: آسیب پذیری‌هایی که در کشور وجود دارد و به حوزه مدیریت ناجا مرتبط است نیز توسط سردار صفوی تشریح شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین نوع همکاری کمیسیون برای کمک به تامین امکانات لجستیک مرتبط با ناجا نیز در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت.