وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌گفت: فردا حدود ۸ میلیون دز و یکشنبه آینده ۱۰ میلیون دز واکسن وارد خواهد شد و بدین ترتیب تا آخر ماه جاری نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز واکسن را در اختیار خواهیم داشت.

به گزارش مرورنیوز، بهرام عین اللهی در جلسه بررسی روند اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی که با حضور فرمانده کل سپاه در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، افزود: خیلی از پرسنل و کادر درمان سال گذشته واکسینه نشده بودند که باعث شد تعداد زیادی تلفات داشتیم اما امسال تقریبا ۹۵ درصد کادر درمان در مرکز درمانی واکسینه شدند وعلیرغم این که تعداد بیماران نسبت به قبل خیلی زیاد است اما مشکل خاصی در رابطه با پرسنل نداریم و اگر بیماری هم بگیرند خیلی خفیف بوده است که این نشان‌ می‌دهد واکسن یک راه موثر و مفید در کنترل بیماری است.

وی با بیان اینکه در شروع به کار دولت و با نظر رییس جمهوری و معاون اول، از کانال‌های مختلف پیگیر خرید واکسن شدیم، از همکاری و تلاش‌های وزارت امورخارجه، راه و شهرسازی و دیگر دستگاهها در دولت تشکر کرد و گفت: با تلاش جمعی توانستیم در مدت کوتاهی شاهد ورود مقدار زیادی واکسن از کشورهای مختلف باشیم.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی افزود: نزدیک به ۲۱ میلیون دز واکسن دپو داریم که در انبارها موجود است. علاوه براین فردا حدود ۸ میلیون دز و یکشنبه آینده ۱۰ میلیون دز واکسن وارد خواهد شد و بدین ترتیب تا آخر ماه جاری نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز واکسن را در اختیار خواهیم داشت. بنابراین از این نظر خیالمان راحت است که به لطف خداوند این مقدار واکسن وارد کشور شده است.

وی همچنین درباره مراکز تولید واکسن کشور گفت: در حال حاضر مراکز تولید واکسن برکت، سیناژن، پاستور و رازی هرکدام با روش‌های مختلف و پیشرفته تولید انجام می‌دهند که تایید شده اند. در کنار آن مرکز تولید نورا هم به خوبی کار می کند که امیدواریم تا یک ماه آینده وارد شود بنابراین برای آینده واکسیناسیون یک اطمینان قلبی داریم.

عین اللهی خاطرنشان کرد: مرحله اول را که ورود واکسن بود را به لطف خدا انجام دادیم. امداد الهی بود که در این شرایط که مردم عزادار بوده و مشکل دارند توانستیم مقدار زیادی واکسن وارد کنیم و از این نظر هم خیالمان راحت است که  این روند ادامه خواهد داشت.

وی مرحله و گام دوم را اجرای واکسیناسیون عنوان کرد و با تاکید بر لزوم سریع در روند واکسیناسیون در کشور گفت: پرسنل وزارت بهداشت برای تزریق واکسن وارد کار شدند که در کنار آن ارتش و بسیج و سپاه هم وارد عمل شدند. انتظار داریم یک حرکت مردمی در این زمینه صورت بگیرد چرا که هر حرکت مردمی از اول انقلاب انجام شده است موفق بوده است که نمونه آن بسیج بوده است که در دفاع مقدس وارد شد و صحنه‌هایی آفرید که در دنیا بی نظیر بود.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی تاکید کرد: برای این که بتوانیم واکسیناسیون را به نحو احسن انجام دهیم نیاز به حرکت های مردمی و کمک آنها داریم و انتظار داریم هر کسی هر کمکی که می تواند اعم از در اختیار قرار دادن فضای و همجنین نیروی انسانی وارد عمل شده و به ما کمک کند.

وی در ادامه داد: درخواست ما از مردم این است که وارد صحنه شوند و کمک کنند و بسیج هم نقش مهمی دارد. بسیج همه جا و در همه بحران های مختلف یار ما بوده است. یادمان نرفته است که در سالهای قبل که سیل و زلزله آمده بود نیروهای بسیج چگونه توانستند کار کنند. امروز بحران کرونا است که امیدواریم نیروهای بسیجی با همکاری نیروهای وزارت بهداشت بتوانند این حجم از واکسن که وارد شده را در مدت کوتاهی واکسیناسیون را انجام شود.

وزیر بهداشت با تاکید براین که زمان خیلی برای ما مهم است گفت: به خاطر ورود واکسن و در بعضی جا حتی برای این که یک روز هم واکسن زودتر تلاش کردیم الان یک دقیقه هم برای ما خیلی مهم است . موج پنجم را داریم پشت سر می گذاریم و تلفاتی که دیده می شود اتمام موج پنجم است که تا یکی دو هفته آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

جلسه بررسی روند اجرایی گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه ،سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، و دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.