سخنگوی کمیسیون اقتصادی از انتخاب سه عضو کمیسیون برای بررسی دپوی دارو و کالاهای فاسد شدنی در گمرکات کشور خبر داد و گفت: این نمایندگان آخر هفته از گمرکات بازدید کرده و گزارش خود را ارائه می‌کنند.

به گزارش مرورنیوز، غلامرضا مرحبا با تشریح نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز ابتدا طرح استفساریه تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی مصوب ۱۳۹۲ که طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران بود که برای بررسی در شور دوم به کمیسیون برگشته بود.

وی اضافه کرد: قرار شد که متن بارگذاری شده و اصلاحات مختصر انجام شود و ۲۳شهریور درباره‌ آن رای گیری شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی همچنین از بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح در واقع اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همینطور بخشی از قانون مالیات‌های مستقیم است. دستگاه های مختلف اعم از مرکز پژوهش ها، سازمان امور مالیات، بانک مرکزی و غیره نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند و بند یک این طرح رای گیری شد و کمیسیون با آن موافقت کرد.

مرحبا ادامه داد: قرار است مذاکراتی هم با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشته باشیم و با تجمیع اقدامات کمیسیون کارهایی که در دولت هست، یک کار یکدست، کامل و جامعی ارائه دهیم و از توان بدنه کارشناسی دولت هم استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: در جلسه گذشته مجلس با توجه به تذکراتی که برخی از نمایندگان درخصوص دپوی دارو و کالاهای فاسد شدنی در گمرکات دادند، رییس مجلس ماموریتی را به کمیسیون اقتصادی برای بررسی این موضوع و ارائه گزارش به مجلس داد.

  امروز در کمیسیون مقرر شد که سه نفر از نمایندگان عضو کمیسیون مشخص شوند و از گمرکاتی که از آن مبدا کالاهای فاسد شدنی و دارو وارد می شود، بررسی‌های کرده و شرایط را بسنجند و گزارش لازم را برای مجلس شورای اسلامی تهیه کنند. قرار شد که این سه نفر در انتهای هفته بازدیدهای لازم را داشته باشند و گزارش خود را ارائه دهند.