رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از نشست مشترک این کمیسیون و محمدباقر قالیباف با نخست وزیر عراق برای احداث خط ریلی بین دو کشور خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، محمدرضا رضایی کوچی شامگاه یکشنبه با اشاره به میزبانی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و قالیباف از مصطفی الکاظمی به خبرنگاران، گفت: در این جلسه مسائل مختلفی از جمله تسهیل شرایط حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی(ع) و موضوع راه آهن شلمچه به بصره و اتصال شبکه ریلی کشور به عراق و نهایتا سوریه مطرح شد که نقش مهمی در ارتباط اقتصادی ایران با عراق و سوریه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود:  باتوجه به اینکه ایران از شرق با هند، چین و افغانستان ارتباط ریلی دارد، ما می توانیم ارتباط ریلی با عراق و سوریه را بعنوان یک کریدور بین المللی احداث و توسعه دهیم که نقش ویژه ای در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نخست وزیر عراق نیز در این دیدار قول داد مباحث مطرح شده عملیاتی شوند، گفت: همچنین در این نشست مقرر شد کامیون های ایرانی که برای جابجایی بار تردد می کنند بطور مستقیم از مرز عبور کرده و وارد عراق شوند و کامیون‌های عراقی نیز با همین روادید وارد ایران شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: مسوولان عراقی قول دادند تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین که بصورت هوایی یا زمینی اعزام می‌شوند افزایش داده شود و شرایط عبور و مرور را تسهیل کنند.