فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که ارتش از روز اول ورود کرونا به کشور با تمام توان در خدمت وزارت بهداشت بوده است، گفت: ارتش هیچگاه مستقل عمل نکرده بلکه کمک کننده و دستیار وزارت بهداشت بوده است.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه، گفت: وزارت بهداشت علاوه بر مقابله با کرونا ، ماموریت‌های مهم دیگری در تامین سلامت جامعه دارد که امیدواریم در همه عرصه‌ها موفق باشد.

 فرمانده کل ارتش اضافه کرد: روزهای اول شیوع کرونا در کشور برای وزیر سابق بهداشت نوشتم که امیدوارم با کمک همه بخش‌ها، روزی برسد که نماز شکر برای خاتمه کرونا بخوانیم و امروز نیز آرزوی ما همین است.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز هم با تمام قدرت برای مقابله با کرونا، پای کار است و هرکجا که نیاز به حضور ارتش باشد، با تمام قوت و قدرت حاضر می شویم و شاکر خداوند هستیم که این فرصت‌ها با توجه به توانایی های ارتش، ایجاد شده و یا می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بیماری کرونا در حال حاضر رو به بهبود است و امیدواریم با سرعتی که واکسیناسیون در کشور گرفته، به زودی شاهد کاهش بیماری و کنترل آن در کشور باشیم. ارتش بر سر پیمانی که از روز اول بسته، وفادار است و در چارچوب سیاست‌های وزارت بهداشت هر کمکی نیاز باشد، آمادگی کامل داریم.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: ارتش، سازمانی منظم است و از بهمن ماه سال ۱۳۹۸، قرارگاه زیستی در ارتش تشکیل و تا کنون اقدامات ارزشمندی در این قرارگاه انجام شده است.

سرلشکر موسوی همچنین در حاشیه این دیدار گفت: ارتش از اسفندماه سال ۱۳۹۸ که اولین بار بیماری کرونا در کشور مطرح شد، کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و هرآنچه بخش بهداشت و درمان کشور نیاز داشت، ارتش جمهوری اسلامی ایران پای کار آورد که برای موفقیت در مهار کرونا کمک کند.

وی اضافه کرد: ارتش از روز اول ورود کرونا به کشور با تمام توان در خدمت وزارت بهداشت بوده و سیاست ما این است ببینیم وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی چه می خواهند تا آن کار را انجام دهیم. ارتش هیچ گاه مستقل عمل نکرده بلکه کمک کننده و دستیار وزارت بهداشت بوده است.  سرلشکر موسوی یادآور شد: ارتش از روزهای اول در قرنطینه و کنترل ورودی و خروجی شهرها، گندزدایی از معابر، در اختیار قرار دادن بیمارستانهای ارتش، کمک به تامین نیروی انسانی، احداث بیمارستانهای صحرایی و واسطه و نیازمندی های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت کمک کرده است.

فرمانده کل ارتش افزود: از زمانی که واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشور آغاز شده، بخش های مختلف به کمک آمده اند و مراکز متعددی الان به صورت شبانه روزی این کار را انجام می دهند.

سرلشکر موسوی با اشاره به این که در تهران به زودی یک مرکز واکسیناسیون در پادگان ۰۶ ارتش آغاز به کار می کند، خاطرنشان کرد: ارتش برای بیماران حاد تنفسی در ۸ شهر از جمله خاش، زابل، زاهدان، اصفهان، کرمانشاه، قم و رشت بیمارستانهایی با سازه‌های مستحکم ایجاد کرده است و هر کجای دیگر که وزارت بهداشت نیاز داشته باشد آمادگی داریم ظرف یک هفته، این بیمارستانها را راه اندازی کنیم. ارتش مثل گذشته با تمام قدرت برای کمک به وزارت بهداشت و مردم آماده است.