فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا به سربازان مرزهای جنوب، غرب، شرق و جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش ، سرتیپ کیومرث حیدری در مراسم رونمایی از مجموعه بیمارستانی کاملا سیار و مجهز نیروی زمینی ارتش با بیان این که تحرک در این نیرو در سطح بالایی قرار دارد، گفت: باید تمام اجزای نیروی زمینی ارتش از جمله سامانه بهداشت و درمان در وضعیت متحرک هجومی کامل قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سامانه بسیار گسترده و خدمات رسانی بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش، افزود: اداره بهداشت و درمان نزاجا از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با دوازده هزار کادر درمان  و ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی، تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پزشکی خود را در امر سلامت جامعه و مبارزه با ویروس منحوس کرونا پای کار آورده است.

سرتیپ حیدری، رونمایی از تجهیزات سیار و پرتابل خدمات پزشکی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: مجموعه بیمارستانی سیار شامل بخش های آی سی یو، اتاق عمل، اورژانس از سوی طراحان داخلی و متکی به تولید داخل طراحی و ایجاد شده است. امروز این مجموعه بهداشتی و درمانی سیار با تجهیزات کامل در اختیار بیمارستان ها در جهت خدمت به ملت بزرگ ایران اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش به توانمندی، فناوری و ظرفیت مهم طراحی و ساخت بیمارستان های سیار و مجرب دست یافته و در حوزه ارائه خدمات پزشکی به مردم نیز گام‌های بلندی را برداشته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش موضوع واکسیناسیون عمومی را بسیار جدی خواند و گفت؛ تعداد ۱۱۲ پست واکسیناسیون  در سراسر کشور توسط نیروی زمینی ارتش اداره می شود، البته ظرفیت بسیار عظیم پادگان‌ها و کادر درمان نیز در نیروی زمینی ارتش وجود دارد که می‌تواند در تسریع واکسیناسیون عمومی موثر واقع شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به واکسیناسیون عمومی، ویژه سربازان مناطق مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در قالب طرح سپهبدهای اخلاص از همان روز اول به مقابله با ویروس کرونا پرداخت، امروز بخش اعظمی از سربازهای ما که حافظ مرزهای جنوب، غرب، شرق و جنوب غرب کشور هستند دزهای اول و دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.  خانواده‌ها آرامش خاطر داشته باشند که پادگان ها امن ترین مکان در مقابل شیوع ویروس کرونا است.