نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که جهان به جای تمرکز روی سوریه، ایران و کره شمالی توجهش را معطوف به اسرائیل کرده است.

به گزارش مرور نیوز، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواهان توقف این شهرک‌سازی‌ها شد. این قطعنامه با ۱۴ رای مثبت به تصویب رسید و آمریکا به آن رای ممتنع داد.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از تصویب این قطعنامه به دفاع از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که سازمان ملل به گونه‌ای متفاوت از دیگر کشورها با این رژیم رفتار می‌کند.

وی گفت که سازمان ملل بیش از آنکه بر اقدامات ایران و کره شمالی یا سوریه و سودان جنوبی متمرکز بوده باشد، توجهش را معطوف به رژیم صهیونیستی کرده است و در سال ۲۰۱۶، با این رژیم به گونه‌ای دیگر رفتار شده است.

ادامه شهرک‌سازی‌های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطین یکی از عمده مسائلی است که روند مذاکرات صلح را با مشکل مواجه کرده است.

حدود نیم میلیون یهودی در ۱۴۰ شهرکی زندگی می‌کنند که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال‌شده پس از سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی ساخته است. این شهرک‌ها مطابق حقوق بین‌الملل غیرقانونی محسوب می‌شوند، اما صهیونیست‌ها این مساله را قبول ندارند.