وزرای خارجه ایران و تاجیکستان بر ضرورت تشکیل دولت کاملا فراگیر در افغانستان با حضور نمایندگان همه اقوام و ضرورت کمک‌های بشردوستانه در این کشور تاکید کردند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای رسمی خود شب گذشته با سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تشکر از مساعدت‌های دولت و رییس جمهوری تاجیکستان در پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای از گسترش همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها حمایت کرد.

امیرعبداللهیان با توجه به اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و زبانی دوکشور بر لزوم توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

وی با اشاره به وضعیت افغانستان ، تشکیل دولت کاملا فراگیر با حضور نمایندگان همه اقوام از جمله تاجیک، پشتون، هزاره و سایرین را تنها راه بازگشت ثبات، آرامش و توسعه این کشور دانست.

مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان هم با تبریک پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، این تحول را فرصت جدیدی برای گسترش همکاریهای ایران و تاجیکستان دانست.

وی با اشاره به تحولات افغانستان، درباره ضرورت کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور در شرایط کنونی، بر ایده تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت همه اقوام تاکید کرد.