رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌ها و به‌رغم تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان، به‌حمدالله نیرو‌های مسلح از وضعیت قابل قبولی در برابر تهدیدات امنیتی و دفاعی برخوردارند و توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار « محمد باقری » رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تکریم و معارفه جانشین سابق و جدید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح که صبح امروز (یکشنبه) در این ستاد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس ، اظهار داشت: دفاع مقدس یک نعمت بزرگ و ارزشمند است که باید قدردان آن باشیم و این نعمت را برای دهه‌ها و قرن‌ها با روایتگری مناسب، با دقت، بدون اغراق و با مراقبت نسبت به تحریف آن را به نسل فعلی و آتی منتقل کنیم.

وی دفاع مقدس را یک واقعه عظیم تاریخی دانست و گفت: جوانان ما باید بدانند که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس چه افتخار و حادثه بزرگ و موفقی را رقم زده و چه پیشینه عظیم فرهنگی را در توشه خود دارد تا با بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ این دوره تاریخی بتوانند با سربلندی، با مشکلات آتی خود مقابله کنند و سرافرازانه کشور را به پیش ببرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره و عنوان کرد: بابت برگزاری انتخابات امن، آرام، سالم و موفق ریاست جمهوری در کشور عزیزمان، خداوند را سپاسگزاریم. به‌حمدالله ملت عزیز ایران با وجود همه توطئه‌ها، جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های دشمنان، به خوبی به پای صندوق رأی آمدند و بهترین گزینه را انتخاب کردند.

سرلشکر باقری افزود: خدا را شاکریم که امروز دولتی همسو و تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور مستقر شده است و بسیار امیدواریم که با همسویی قوای سه‌گانه و همراهی کامل نیرو‌های مسلح، تمامی ارکان نظام و مردم عزیزمان ان‌شاالله بسیاری از مشکلات کشور در دوره دولت کنونی حل و فصل شود و ملت ایران بیش از پیش به جایگاهی که شایسته‌ آن‌هاست، نزدیک شوند.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور محترم و تمامی مسئولین اعلام می‌کنیم که نیرو‌های مسلح همچون گذشته و با انرژی مضاعف در کنار دولت جدید هستند و همان‌گونه که در زمینه مقابله با ویروس کرونا مشاهده شد، در تمام عرصه‌ها در کنار دولت خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: تلاش می‌کنیم توان قابل توجه و ارزشمند نیرو‌های مسلح تا حدی که به آمادگی نیرو‌های مسلح آسیبی وارد نشود، در خدمت دولت و خادمین ملت قرار بدهیم؛ این فراتر از مسئولیت اصلی ما در تأمین امنیت کامل برای کشور عزیزمان است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌ها و به‌رغم تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان، به‌حمدالله نیرو‌های مسلح از وضعیت قابل قبولی در برابر تهدیدات امنیتی و دفاعی برخوردارند و توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند؛ امروز در سایه این امنیت سرمایه‌گذاران خارجی و تلاشگران داخلی برای هر نوع فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پیشرفت کشور نگرانی وجود تهدید یا ناامنی را متصور نیستند.

سیاه‌نمایی دشمنان موجب کندی حرکت جوانان ایرانی نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های اخیر ایرانیان در عرصه‌های ورزشی اشاره و بیان کرد: از اتفاقات بسیار مبارک روز‌های گذشته، موفقیت‌های ورزشکاران عزیز ما در مسابقات المپیک، پارالمپیک و مسابقات نظامی بین‌المللی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور در مسابقات نظامی بین‌المللی حضور داشتند، افزود: ورزشکاران نیرو‌های مسلح ایران در این مسابقات درخشیدند و نسبت به سال‌های قبل افتخارات بیشتری به دست آوردند که خدا را از این بابت شاکر هستیم.

سردار باقری ادامه داد: این‌ توفیقات باعث می‌شود تا جوانان کشورمان و نیرو‌های مسلح بدانند که کمبود امکانات و یا سیاه‌نمایی دشمنان، موجب عقب‌ماندگی و کندی حرکت جوانان و نیرو‌های مسلح نخواهد شد.