سرلشکر سلامی با بیان اینکه توانسته‌ایم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: در هیچ عرصه‌ای از حوزه دفاعی به دیگر کشورها نیاز نداریم؛ زیرا به خوداتکایی رسیده‌ایم‌.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار « حسین سلامی » فرمانده کل سپاه صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای چک و خنثی‌سازی سپاه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این‌ تجهیزات بی‌نظیر که امروز رونمایی شد، مطمئناً در بسیاری از حوادث، بلایای طبیعی و رخدادهای امنیتی به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: فناوری و دانشی که دانشمندان کشورمان از آن برای ساخت این تجهیزات استفاده کردند، برای من شگفت‌آور بود.

فرمانده کل سپاه افزود: استفاده از دانش و فناوری بومی، نیازهای ما را در بسیاری از عرصه‌ها مرتفع و ما را مستقل می‌کند؛ البته به هر دستاوردی می‌رسیم، متوقف نمی‌شویم؛ بنابراین دستگاه‌هایی که در این نمایشگاه معرفی شده، نسل یک‌ هستند و این یعنی داستان‌ ما در خودکفایی دستاوردهای دفاعی ادامه دارد.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: در هیچ عرصه‌ای از حوزه دفاعی به دیگر کشورها نیاز نداریم؛ زیرا به خوداتکایی رسیده‌ایم‌ و فقط آنچه مهم است به‌روزسازی تجهیزات است.

وی تأکید کرد: چه در سطح عملیات و چه در سطح قدرت دفاعی هر حرفی که می‌زنیم‌، مابه‌ازای آن را روی زمین نشان می‌دهیم و اصلاً ذهنی صحبت‌ نمی‌کنیم.

فرمانده کل سپاه افزود: بنابر این، کسانی‌ که خود را به خواب زده‌اند و‌ چشم بینا و گوش شنوا ندارند، بدانند که زبان ملت‌ ما گویاست و چشم‌های آن‌ها برای آینده باز است؛ البته تحریم‌ ‌ها عامل رشد شده و توانسته‌ایم تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.