رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی هر از گاهی تهدیداتی را مطرح می‌کنند، اما خودشان به خوبی می‌دانند که هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و شکننده ایران روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار « محمد باقری » رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی (داعا) که صبح امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه عالی دفاع ملی با ادغام مجموعه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات راهبردی دفاع مقدس و مرکز راهبردی ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز تبدیل به مجموعه تربیتی آموزشی و پژوهشی عالی نیرو‌های مسلح شده است.

وی ادامه داد: در طی پنج سال مسئولیت، سردار دکتر «وحیدی» توانست آنچه را که تحویل گرفته بود، با رشد و ارتقاء کمّی و کیفی به وضعیت امروز برساند و آن را تحویل پرچم‌دار بعدی یعنی سردار دکتر «اسماعیل احمدی‌مقدم» بدهد. حقیقتاً مسئولیت‌های سنگینی بر عهده این مجموعه عالی راهبردی، آموزشی و پژوهشی نیروهای مسلح است؛ چراکه مسئولیت آموزش و تعالی مدیران و فرماندهان عالی بخش لشکری و کشوری را بر عهده دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: با وجود تمام تلاش‌های مثمر ثمری که اتفاق افتاده است، همچنان راه ناپیموده زیادی در پیش روی این دانشگاه قرار دارد تا همه ارکان دانشگاه با مدیریت و ریاست جدید دانشگاه این مسیر تکاملی را طی کند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه تنها اتکای به خداوند متعال دارد و با وجود توانمندی‌های بسیار، نیازمند آینده‌پژوهی‌ها و کمک به ساماندهی‌های امور راهبردی کشور است.

وی بیان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی مسئولیت سنگینی در طی کردن این مسیر دارد و ما از مدیریت جدید انتظار داریم که همه عزیزان و هیئت‌های علمی را در طی کردن این مسیر تکاملی، با موفقیت راهبری کند تا شاهد درخشش علمی بیشتر این مجموعه ارزشمند باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه از جمله مسائل راهبردی دهه‌های اخیر ما نگاهی است که باید به وضعیت هرم قدرت در جهان داشته باشیم، گفت: در نزدیکی سی‌امین سالگرد حادثه بزرگ جهان یعنی فروپاشی شوروی هستیم؛ حادثه بزرگی که باعث شد تا آمریکا احساس کند که می‌تواند جهانی تک‌قطبی را به رهبری خود رقم بزند؛ لذا جنگ‌ها، تهاجم‌ها و تجاوز‌های متعددی را به‌ویژه در منطقه جنوب غرب آسیا نسبت به عراق و افغانستان و همچنین با مباشرت همراهان و اذنابش در یمن، لبنان و بسیاری دیگر از مناطق در جنوب غرب آسیا به انجام رساند.

سردار باقری افزود: در ابتدای این دوره ۳۰ ساله، آمریکا ادعای اداره جهان تک‌قطبی و نوین جهانی را داشت، اما اراده الهی بر خلاف این رویکرد تک‌قطبی بود و تلاش محور مقاومت و تلاش‌های تمامی قوای جهان اسلام، واقعیتی کاملاً بر خلاف آن را رقم زد و امروز که گرد هم آمده‌ایم، حوادث سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های اخیر نشان‌دهنده شکست قطعی این راهبرد و افول این قدرتی است که فکر می‌کرد دوره طولانی از جهان تک‌قطبی را رهبری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حادثه افغانستان باید درس عبرتی برای کشور‌های منطقه باشد، عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که با اتکا به قدرت آمریکا و تشکیل حکومتی وابسته و بدون اتکا به ملت و بدون توجه به رویکرد‌های درون منطقه می‌توانند شاهد ثبات و آرامش باشند؛ اما افغانستان نمونه روشنی است از سرانجامِ دولت وابسته‌ای که بدون اتکا به مردمش، با اعتماد به آمریکا و با پشت کردن به تمامی همکاری‌ها و رویکرد‌های منطقه‌ای و همسایگان به این روز افتاد که ارتش و حاکمیتش را در طی ۱۰ الی ۱۱ روز از دست داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: فرار خفّت‌بار آمریکایی‌ها نیز بیانگر همین است که چنین رویکرد‌هایی، پایانی این‌چنین خفت‌بار دارند و دور نیست که چنین سرنوشتی در بسیاری از کشور‌های وابسته اتفاق بیفتد.

سرلشکر باقری گفت: اتفاقات دیگری نیز وجود دارد که بیانگر این است که جهان تک‌قطبی شکل نگرفته و نخواهد گرفت، بلکه برعکس آن، تحولات نشان می‌دهد که جهانی چندقطبی را پیش رو خواهیم داشت.

وی پیوستن ایران به پیمان شانگهای  را واقعه‌ای مهم دانست و افزود: قدرتی که در این پیمان وجود دارد، نشان‌دهنده وجود قطب‌های دیگری است که به موازات افول قدرت آمریکا در حال قدرت‌گیری مداوم در عرصه جهانی هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: با وجود کشور‌هایی همچون چین، هند، ایران و سایر کشور‌ها در توافق‌نامه شانگهای، اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.

سردار باقری سپس با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: سردمداران رژیم صهیونیستی با غصب سرزمین فلسطین و اتکا به قدرت آمریکا، فکر می‌کردند که  می‌توانند در مسیر رو به رشد و قدرت‌گیری بیشتر حرکت کنند و دل خود را به ارتباط با چند کشور حقیر و مزدور در منطقه خوش کرده بودند؛ اما حوادث افغانستان و سایر حوادث در محور مقاومت و شکست‌های پی در پی این رژیم کودک‌کش نشان‌دهنده این است که آینده خوشی در انتظار این رژیم نیست.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودیم که مقامات رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری به آمریکا رفتند و خواستار اتخاذ رویکرد جدی‌تری علیه ایران و محور مقاومت بودند، اما با این پاسخ روبه‌رو شدند که خودتان باید فکری برای خودتان کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی هر از گاهی تهدیداتی را مطرح می‌کنند، اما خودشان به خوبی می‌دانند که هرگونه تعرض به سرزمین و منافع جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع و شکننده ایران روبه‌رو خواهد شد و در مقابل محور مقاومت و در محاصره گروه‌های مقاومت مانند حماس و جهاد، تاب ایستادگی ندارند.