محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و الکسی لیخاچیوف رئیس شرکت دولتی روس اتم به‌طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش مرورنیوز و به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی  که به‌منظور شرکت در شصت‌وپنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین حضور دارد، با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون مسائل فنی، نحوه تعاملات و همکاری‌های آتی بر اساس قوانین و مقررات گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور درباره دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ملاقات با مدیر کل آژانس در امتداد و پیرو بازدید ایشان و مذاکرات و گفتگو‌های تهران بود. ما با ایشان توافق کردیم که بایستی شرایط کنونی را به عنوان یک نقطه عطف در روابط آژانس و ایران به گونه‌ای پایه گذاری و تعریف بکنیم که مملو از حسن نیت باشد. همچنین مسایل فنی ما و تکالیفی که آژانس دارد به گونه‌ای به کار گرفته بشود که ما بتوانیم برنامه هسته‌ای کشور خودمان را گسترش بدهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداریم و باید با رفتار حرفه ای و فنی و به دور از نفوذهای سیاسی، روابط ایران و آژانس مبتنی بر قوانین و مقررات تسهیل و تسریع شود.

اسلامی در ادامه دیدارهای خود در وین با هیئت روسی به ریاست الکسی لیخاچیوف، رئیس شرکت دولتی روس اتم دیدار کرد و در خصوص ادامه همکاری فی‌ مابین تبادل‌نظر صورت گرفت.

وی درباره این دیدار اظهار داشت: دیدار با رئیس شرکت دولتی روس اتم خوب، سازنده و دوستانه بود.

اسلامی افزود: تولید برق هسته‌ای  برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد؛ در سفری که در آینده به مسکو خواهیم داشت در خصوص نحوه تعامل و سرعت بخشیدن در پیشرفت واحدهای جدید نیروگاه بوشهر صحبت خواهیم کرد و هماهنگی لازم انجام می‌شود.