سرلشکر موسوی با اشاره به تدوین سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان ارتش بر اساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا، گفت: نیروی هوایی ارتش در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند به هر تهدیدی پاسخ قاطع دهد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرلشکر « سید عبدالرحیم موسوی » فرمانده کل ارتش در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی هوایی ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: زائرین امام حسین (ع) قدم به قدم به دیار عشق نزدیک می‌شوند و همه ما دل‌هایمان همراه کسانی است که با شوق بین‌الحرمین در حال راهپیمایی هستند.

وی در ادامه با تشکر از خدمات و اقدامات امیر «نصیرزاده» در دوران مسئولیت وی در نهاجا، گفت: من شهادت می‌دهم که امیر نصیرزاده با تلاش و مجاهدت به عهدی که بسته بود، وفا کرد که این جای تشکر دارد؛ البته ایشان امروز در جایگاه والاتری مشغول به خدمت شدند و امیدواریم در همکاری با سردار سرلشکر «باقری» این توفیقات همچنان ادامه داشته باشد.

فرمانده کل ارتش با تبریک انتصاب امیر «واحدی» به‌عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: آقای واحدی مورد اعتماد فرمانده معظم کل قوا قرار گرفت که جای تبریک دارد. شما سکان‌دار نیرویی شده‌اید که کارنامه آن سراسر افتخار و سربلندی است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: خلوص نیت و روحیه انقلابی در تمامی کارکنان نیروی هوایی ارتش وجود دارد و با ورود به پادگان‌های این نیرو توجه ویژه شهدا به این مجموعه‌ها را به خوبی احساس می‌کنیم.

وی انتظارات فرمانده معظم کل قوا از نیروی هوایی را بسیار بالا دانست و افزود: مقام معظم رهبری ظرفیت‌های عظیم را در نیروی هوایی و کارکنان این نیرو به خوبی می‌بینند و به دلیل همین ظرفیت‌های عظیم است که نگاه ویژه‌ای به نیروی هوایی دارند.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: نیروی هوایی سرمایه‌های عظیمی همچون کارکنان ولایی و متخصص دارد و استفاده از این فرصت‌ها حتماً می‌تواند موجب موفقیت این نیرو باشد. امروز نیروی هوایی در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند به هر تهدیدی پاسخ قاطع دهد.

سرلشکر موسوی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش در حوزه پرنده‌های بدون سرنشین گفت: نیروی هوایی امروز در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده که موفقیت‌ها و دستاورد‌ها این نیرو در حوزه « پهپاد » از جمله این دستاورد‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی نیرو‌های مسلح برای پاسخ به تهدیدات احتمالی اشاره و تأکید کرد: ما با توجه به توانمندی‌هایی که در نیرو‌های مسلح داریم، هر تهدیدی علیه منافع و آرمان‌ها انقلاب اسلامی را با تمام توان پاسخ خواهیم داد.

امیر موسوی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی پر از انسان‌های متعهد، تحصیل‌کرده و پا در رکاب است؛ این نیرو نه‌تنها برای اداره خود و در اختیار گرفتن مسئولیت‌ها در سطح نیرو‌های مسلح انسان‌های قابل توجهی دارد، بلکه می‌تواند به کشور مدیرانی توانمند و دانشمند ارائه دهد.

وی هم‌افزایی و همکاری را موجب موفقیت در مسئولیت‌های مختلف و دانست و گفت: ما در ارتش ظرفیت‌های بسیار عظیمی داریم که اگر این ظرفیت‌ها در کنار هم قرار بگیرند و در یک مسیر هم‌افزایی باشند، قدرت بیشتری را برای کشور به همراه خواهند آورد.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: سیاست‌ها و راهبرد‌های کلان ارتش بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا تدوین شده و در اختیار فرماندهان قرار گرفته است تا بتوانند برای پیشرفت از آن استفاده کنند؛ پس نباید حتی یک روز را هم از دست بدهیم.