در آیینی که در محل سالن جلسات معاونت پارلمانی ریاست جمهوری برگزار شد، بی بی عصمت سرافرازی مدیرکل پیشین حوزه معاونت تکریم و علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید حوزه معاونت امور مجلس رئیس جمهور معرفی شد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، سید محمد حسینی ، معاون امور مجلس رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه تکریم و معارفه گفت:  معاونت پارلمانی به دلیل مراجعات فراوان مردمُ نمایندگان دستگاه هایی اجرایی و به ویژه نمایندگان ملت باید سنگ صبور باشد و تا آنجا که میسر باشد باید گره‌گشا باشد و همه تلاش و اهتمامش   بر  این باشد که  مشکلات مردم حل شود. 

حسینی در ادامه با اشاره به سوابق دکتر علی اسماعیلی گفت: او را از  دوران انقلاب می شناسم  که از رزمندگان دفاع مقدس  و از خانواده های اصیل و انقلابی هستند. مسوولیت های متعددی داشتند. در دانشگاه اصفهان مسوولیت داشتند. فرماندار بوده اند. سابقه فعالیت دانشگاهی دارند. در وزارت فرهنگ و در مدیریت های مختلف از جمله مدیرکل حوزه وزارتی و معاونت فرهنگی بوده اند و با حوزه های مدیریتی آشنایی دارند. بنابراین یک چهره فرهنگی و دانشگاهی دارند که امیدوارم با همکاری و تعاملی که با همکاران معاونت پارلمانی خواهند داشت کارها به خوبی پیش برود. 

حسینی در ادامه یادآور شد: متاسفانه در کشور ما زمانی که مسئولی از پستی برداشته می شود و می رود ارتباط او دیگر با آن مجموعه به طور کل قطع می شود. در حالی که باید از تجربیات ارزشمند استفاده مطلوب بشود.

معاون پارلمانی رییس جمهوربا بیان این که تاکید رئیس جمهور بر استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند در هر حوزه‌ای است گفت : باید از همه نیروهایی که کارآمدی،  روحیه جهادی و انقلابی دارند استفاده شود چرا که الان توقعات مردم که البته به حق هم است بالا است بنابراین  باید کارهای اساسی در کشور انجام شود و این با وقت گذاری و تلاش مضاعف میسر است. 

وی با بیان این که باید تلاش بی وقفه در سرلوحه همه کارها باشد  افزود: آنچه که به صلاح کشور و مردم هست باید همان را هم در دولت و هم در مجلس به پیش ببریم. تعامل خوبی تاکنون بین دولت و مجلس وجود داشته که می طلبد در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم و از تجربیات مختلف استفاده کنیم.

حسینی در ادامه با بیان این که  قبل از که این نمایندگان بیایند دنبال ما با برویم دنبال آنها گفت: در مجلس به همه فراکسیون مجامع استانی و کمیسیون ها اعلام آمادگی کردیم که می توانیم جلسه بگذاریم و حرفهای شما را بشنویم تا آن فشاری که بر رییس جمهور هست کم شود بنابراین  اگر در تعامل مطلوب و سازنده باشیم کارها بهتر انجام می شود.

در ‍پایان این مراسم لوح سپاس و هدایایی از طرف کارکنان و معاونت به خانم دکتر سرافرازی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است اهداء و حکم دکتر  علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل حوزه معاونت از سوی حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور به وی اعطا شد.