امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» با بیان اینکه پدافند هوایی ایران در منطقه حرف اول را می‌زند، گفت: دشمنان ما می‌دانند که قدرت رویایی و مقابله با پدافند هوایی قدرتمند ایران را نداشته و نخواهند داشت.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، یادواره ۲۴۱ سرباز شهید پدافند هوایی امروز (چهارشنبه) با حضور امیر سرتیپ « علیرضا صباحی‌فرد » فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرتیپ «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و جمعی از خانواده‌های شهدا در ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد در این مراسم اظهار داشت: دشمنان انقلاب با راه انداختن جنگ تحمیلی می‌خواستند که این انقلاب نوپا را از ریشه برکنند. واقعاً جنگ جهانی اتفاق افتاد و دنیا در برابر یک کشور و یک انقلاب که تازه شکل گرفته بود، ایستاد؛ اما به همت شهدا، جانبازان و رزمندگان هدف دشمن محقق نشد؛ چراکه آن‌ها ایستادگی کردند و از جان و خون خود گذشتند و نگذاشتند که دشمنان ما وجبی از خاک ایران اسلامی را تصاحب کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با یادآوری تمام جنگ‌هایی که در ایران در طول سالیان گذشته اتفاق افتاد، گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که ما حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را واگذار نکردیم که آن‌هم به همت شهدا و ایثارگران بود.

وی با تأکید بر اینکه سربازان وظیفه تأثیرگذارترین نیرو‌ها در جنگ‌ها هستند، عنوان کرد: با بررسی آمار شهدای وظیفه در طول هشت سال دفاع مقدس به این نتیجه می‌رسیم که سربازان ما چه تأثیری در جنگ تحمیلی داشتند و چه شهدایی را تقدیم انقلاب کردند.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند نیروی پدافند هوایی اولویت اول نیرو‌های مسلح است، افزود: در دفاع مقدس، کارکنان پدافند هوایی در خط مقدم جنگ بودند و هر عملیاتی در طول جنگ تحمیلی صورت گرفت، زیر چتر قدرتمند پدافند هوایی بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: سربازان از مؤلفه‌های تأثیرگذار در پدافند بودند. کسانی که در هشت سال دفاع مقدس به‌خصوص به‌عنوان توپچی سنگربانی کردند، سربازان وظیفه بودند؛ توپ‌هایی که در مناطق عملیاتی مستقر داشتیم همرزمان من وظیفه‌ها بودند.

وی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی، عراق سه مرتبه ناوگان هوایی خود را بازسازی کرد، خاطرنشان کرد: پدافند هوایی بیش از ۶۵۰ هواپیمای عراقی را مورد هدف قرار داد و سرنگون کرد که این جزو افتخارات نیروی پدافند هوایی است.

امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه منافقین در عملیات مرصاد ۱۷ سرباز پدافند هوایی را سر بریدند، افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، در ارتش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ سرباز آموزش دیدند و وارد جبهه‌های جنگ شدند که این از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی و نیروی پدافند هوایی است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه گفت: پدافند هوایی ارتش و کشور در منطقه حرف اول را می‌زند و قدرت مطلق پدافند هوایی منطقه، پدافند هوایی ایران است. دنیا و همه دشمنان ما می‌دانند که قدرت رویایی و مقابله با پدافند هوایی قدرتمند ایران را نداشته و نخواهند داشت.

وی افزود: ما در دفاع مقدس با تجهیزاتی که خیلی ابتدایی بود، توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و امروز که می‌گوییم قدرت مطلق منطقه‌ای، یعنی تجهیزات ما تجهیزات با فناوری به‌روز دنیاست. ما در لبه فناوری در زمینه تجهیزات پدافند هوایی قرار گرفتیم.

امیر صباحی‌فرد گفت: همه تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنیم، بومی است که رزمایش‌هایی که در چند سال اخیر انجام دادیم، نشان‌دهنده آن است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: مانعی برای کشف و شناسایی هیچ نوع پرنده‌ای با هر سطح مقطعی نداریم؛ حتی برای کشف و شناسایی هواپیما‌های رادارگریز با توجه به تجهیزاتی که داریم، مشکلی برای درگیری و انهدام آن‌ها نداریم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام «محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: برگزاری چنین جلساتی برای یاد شهدا از نیاز‌های ملی، فکری و روحی است. بشدت به برگزاری جلساتی که در آن جلسات یاد شهدا، نام و راه و آرمان شهدا مطرح می‌شود، نیاز داریم؛ همان‌گونه که هوا به ما حیات می‌دهد، قرار گرفتن در فضای تکریم از شهدا و خانواده‌های آن‌ها به ما حیات می‌دهد.

وی افزود: اگر این‌گونه برنامه‌ها و جلسات نباشد، ما دچار مرگ اجتماعی می‌شویم؛ بنابراین بشدت محتاج بزرگداشت مردان بزرگی هستیم که در دفاع مقدس از استقلال و تمامیت ارضی کشو دفاع کردند که امروز به تعبیر فرمانده نیروی پدافند هوایی توانستیم قدرت اول منطقه شویم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: بخش عمده‌ای از بار سنگین صیانت، حراست، استقلال، تمامیت ارضی و مرزی کشور چه در زمان صلح و چه در جنگ برعهده سربازان وظیفه است و سربازان جوان ما نیروی پیشران در دفاع از حیثیت ملی بوده، هستند و خواهند بود.

در ادامه این مراسم از کتاب «خدمت سربازی در آینه اسلام» رونمایی و از خانواده تعدادی از شهدای پدافند هوایی با اهدای لوح، قدردانی شد.