سردار جلالی گفت: خدمت‌رسانی ایثارگرانه آتش‌نشانان نباید بهانه‌ای برای غفلت از اجرای قوانین و الزامات ناظر بر ایمنی در شهر‌ها باشد، بلکه باید به انگیزه مدیران شهری برای افزایش و بهبود استاندارد‌های نوین و سخت‌گیرانه ایمنی تبدیل شود.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرتیپ « غلامرضا جلالی » رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی، هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

امروز فرصتی دوباره است برای ارج نهادن به خدمات مردانی که به حق عنوان «مدافعان ایمنی شهر» برازنده نام ایشان است. ۷ مهر که به نام روز آتش‌نشانی و ایمنی، نامگذاری شده است تداعی‌کننده حماسه‌آفرینی‌های نیرو‌های آتش نشان در دوران دفاع مقدس است، اما باید دانست که دوران خدمت این نیرو‌های زحمتکش پر از حماسه‌سازی‌ها به عظمت روز‌های جبهه و جهاد است. نمونه آن حادثه پلاسکو و ایثارگری‌های شهدای آتش‌نشان در آن حادثه تأسف‌بار و غم انگیز است که هنوز داغ آن بر دل شهر سنگینی می‌کند. آتش‌نشانان تجلی شجاعت، ایثار و پایمردی محسوب می‌شوند که نقشی مهم در افزایش تاب‌آوری شهر‌ها و تأسیسات راهبردی ایفا می‌کنند.

سازمان پدافند غیرعامل کشور، در سال‌های اخیر، تلاش‌های بسیاری را برای اعمال و برقراری نظام پدافند شهری در شهر‌های کشور انجام است که در این نظام، آتش‌نشانان در خط مقدم دفاع از شهروندان در برابر حوادث و تهدیدات نوین و حفاظت از زیرساخت‌های شهری قرار دارند.

حضور و خدمت‌رسانی ایثارگرانه آتش‌نشانان هرگز نباید بهانه‌ای برای غفلت از اجرای قوانین، مقررات و الزامات ناظر بر ایمنی در شهر‌ها باشد، بلکه باید به انگیزه مدیران شهری برای افزایش و بهبود استاندارد‌های نوین و سخت‌گیرانه ایمنی در همه ارکان، سازه‌ها و تاسیسات شهری تبدیل شود.

تجهیز شهر‌های پرجمعیت کشور به تجهیزات پدافند نوین (CBRNE) و تدوین سند راهبردی پدافند شهری تنها بخشی از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در عمل به وظایف و رسالت خود و کمک به مدیریت شهری برای ارتقای تاب‌آوری شهر‌ها است که با قدرت تا تکمیل و پیگیری آن و حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

در پایان ضمن گرامیداشت مجدد این روز عزیز، یاد و خاطره همه شهدای آتش‌نشان را گرامی داشته و به همه دلاورمردان و ایثارگران آتش‌نشان خداقوت می‌گویم و مجاهدت خالصانه آنان را ارج می‌نهم. همچنین یاد و خاطره شهید علی لندی نوجوان دهه هشتادی که چندی پیش جان دو تن از شهروندان را نجات داد، نیز گرامی می‌داریم.