دریادار ایرانی گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاهراه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریایی کشور را حفظ کرده است.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، امیر دریادار « شهرام ایرانی » فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با حجت‌الاسلام « عبدالرضا پورذهبی » نماینده ولی فقیه در کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همرزمانم در فرامرز‌ها در مبارزه با استکبار جهانی مظلومانه به شهادت رسیده‌اند، اما راه‌شان همواره با اقتدار ادامه دارد.

وی اقتدار و عظمت کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا و درایت، فرماندهی، رهبری و سیاست بی‌نظیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با افتخار در گوشه گوشه دنیا می‌درخشد و پُرمعنا به اهتزاز درآمده است.

فرمانده نداجا با بیان اینکه امروزه این نیرو همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاهراه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریایی کشور را حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ، محدوده عملیاتی ما در تنگه هرمز بود و ضمن تحت پوشش قرار دادن مسیر، ۱۰هزار فروند شناور را اسکورت کردیم که تنها ۲۵۰ فروند از آن‌ها مورد اصابت قرار گرفت که از این تعداد نیز، کمتر از ۶۰ فروند آسیب دید و تمامی شناور‌ها به سلامتی به خلیج فارس رسیدند و توانستیم جنگ را اداره کنیم.

دریادار ایرانی با بیان اینکه بعد از جنگ به سمت بهسازی تجهیزات رفته و به عنوان نیروی تخصصی و تجهیزات‌محور در دریا اقتدار پیدا کردیم، افزود: خوشبختانه از سال ۵۹ آموزش‌ها در نیروی دریایی بومی و در داخل کشور انجام شده است در حالی که در گذشته این‌گونه نبود و باید در خارج از کشور آموزش‌ها دیده می‌شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در دهه ۷۰ فرمانی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت ناوشکن صادر شد، ادامه داد: در همین راستا نخستین ناوشکن تمام ایرانی به نام «جماران» توسط مقام معظم رهبری به ناوگان عملیاتی نداجا ملحق شد.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات زیر دریایی توسط جوانان کشور ساخته می‌شود، گفت: در آخرین مأموریت ناوگروه‌های نیروی دریایی ناوگروه ۷۵ این نیرو ۴۵ هزار کیلومتر را در ۱۳۰ روز دریانوردی کرد که این گوشه‌ای از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در حوزه دریاست.

امیر ایرانی با یادآوری اینکه نیروی دریایی مأموریتش را با شعار «راه ما راه حسین (ع) است» مقتدرانه انجام می‌دهد و این مهم در بدنه نیروی دریایی نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: سربازان وطن در عرصه دریا بیدار و هوشیار هستند و از سال ۸۶ اسکورت شناور‌ها را مستقل و بدون نیاز به کشور‌های دیگر انجام داده و دریانوردان نیروی دریایی اتش با امنیت و آرامش کامل وظایفشان را انجام می‌دهند.