سردار پاکپور گفت: هرگونه تغییر ژئوپولیتیک منطقه را مخل امنیت داخلی خود می‌دانیم و همواره آن را خط قرمز اعلام کرده‌ایم.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه گردهمایی رزمندگان پیشمرگ کرد مسلمان در سنندج، در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت و ضرورت مراقبت دائمی و مستمر از امنیت مرزها و مناطق مرزی اظهار داشت: برگزاری رزمایش‌های مختلف، تقویت کننده و استحکام بخش امنیت ملی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: امنیت مرز‌های جمهوری اسلامی و کشور‌های دوست و همسایه یک موضوع بهم‌پیوسته و مرتبط با همدیگر است و این مسئله برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی تصریح کرد: همچنانکه پیشتر نیز اعلام کرده‌ایم، جلوگیری از تغییر در مرز‌های کشور‌های همسایه از راهبرد‌های جدی جمهوری اسلامی است و هرگونه تغییر ژئوپولیتیک منطقه را مخلّ امنیت داخلی خود می‌دانیم و همواره آن را خط قرمز اعلام کرده‌ایم و بر این اساس بدیهی است که نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه دولت‌های همسایه بهتر از هرکسی دلایل برگزاری رزمایش را می‌دانند افزود: ما برای هرکشوری که مایل به انجام رزمایش در راستای ارتقاء بنیه دفاعی خودش باشد به‌عنوان یک حق مسلّم حاکمیتی احترام قائلیم. کما اینکه در ماه جاری بیش از هفت رزمایش و طی چندماه اخیر حدود ۳۷ رزمایش توسط کشور‌های مختلف در منطقه برگزار شده است و ما به‌عنوان جمهوری اسلامی عکس‌العملی نسبت به این رزمایش‌ها نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بپذیریم که برخی کشور‌ها در رابطه با ارتقاء آمادگی یگان‌های رزمی جمهوری اسلامی، تحت تاثیر کشور‌های ثالت، اظهارات غیرواقعی و تحریک‌آمیز بیان و به اقدامات ما خدشه وارد کنند. دولت‌های همسایه بهتر از هرکس دیگری دلایل برگزاری رزمایش‌های ایران را می‌دانند.

پاکپور با بیان اینکه انتظار داریم خاک همسایگان بستری برای اقدامات پلید رژیم صهیونیستی نشود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی انتظار دارد مناطق همجوار مرزی ما و کشور‌های همسایه محیطی امن و امنیت ساز برای کشور‌ها و منطقه باشد. از این رو انتظار می‌رود ضمن حساسیت مضاعف نسبت به این امر، اجازه ندهند عناصر غریبه‌ای همچون رژیم صهیونیستی که توطئه‌ها و خباثت‌هایش با ملل مسلمان برکسی پوشیده نیست، خاک همسایگان ما را بستری برای تحقق اهداف پلید و جنایتکارانه خود قرار دهد.

سردار پاکپور با اشاره به نیّات شیطانی رژیم صهیونیستی در نزدیکی به برخی کشور‌های مسلمان گفت: تردیدی نیست کمک و پشتیبانی رژیم صهیونیستی به برخی کشور‌های منطقه با هدف ایجاد اختلاف و شکاف بین ملت‌های مسلمان است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: ما تبدیل شدن خاک هیچ کشوری به مکانی امن و پایگاهی برای حضور و فعالیت‌های ضدامنیتی عناصر این رژیم جعلی را به هیچ وجه برنخواهیم تافت.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه نابسامانی و ایجاد مشکلات در مرز‌های بین‌المللی کشورها، قطعا ریشه و منشا اختلافات و مناقشات جدید خواهد شد؛ خصوصا اگر این مشکلات با هدف تحقق اهداف رژیم پلید صهیونیستی تولید شوند، تصریح کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد خاک کشوری در همسایگی ما مبدا و پایگاه تولید و انتشار این مشکلات باشد.