فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه از پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس بازدید کرد.

به گزارش مرورنیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه از پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس  ، نمایشگاه در امتداد مقاومت و نمایشگاه دائمی چند منظوره دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش شامل کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، مرکز اسناد دفاع مقدس، مرکز آرشیو روزنامه‌ها و جراید دفاع مقدس، سالن مطالعه و قرائت خانه کارگروه محققین و پیشکسوتان و کارگروه کتب صوتی کودک و ترجمه است که به تازگی افتتاح شده است.

نمایشگاه دائمی چند منظوره دفاع مقدس نزاجا زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در منطقه لویزان تهران با امکانات و ویژگی‌هایی مانند دالان مشاهیر، سینمای صحرایی، وسایل بازی کودکان، کافه رستوران یادگار، جعبه شنی عملیات‌های عمده دوران دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی احداث شده است.

وجه تمایز این نمایشگاه دائمی نسبت به سایر موزه‌های دفاع مقدس در استقرار تمامی وسایل و ادوات استفاده شده توسط نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس است که با ترکیب کتیبه‌های سنگی حاوی مشخصات مختصات و تاریخچه وسایل و تلفیق آن با هنر سوخت‌نگاری روی چوب و نورپردازی ویژه بسیار زیبا و متفاوت جلوه می‌کند بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در محل مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی اتوبان شهید بابایی روبروی ستاد هوانیروز افتتاح شده است.

گفتنی است در این بازدید امیر سرتیپ نوذری نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر عباس فلاح معاون هماهنگ‌کننده نزاجا و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش نیز حضور داشتند.