دکتر وحیدی در آئین معرفی استاندار جدید سمنان با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه ها در استان با محوریت استاندار باید همسو شوند گفت: پیشرفت و توسعه استان در گرو هم افزایی ظرفیت های درونی استان است و در این بستر استاندار باید با استفاده از جوانان خلاق و مبتکر تسهیل ساز این عرصه باشد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی  وزیر کشور در این آئین، با بیان اینکه مسئولیت بزرگی بر دوش سید محمدرضا هاشمی به عنوان استاندار سمنان قرار دارد، گفت: همگی  امروز برای تکریم و معارفه استاندار سمنان گِرد هم جمع آمده ایم، تکریم کسی که به این مردم خدمت کرده و معارفه فردی که قرار است در آینده به خدمتگزاری این مردم بپردازد.

وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که مسئولیت ها در  جمهوری اسلامی ایران یک امانت است؛ تصریح کرد: باید به درستی این امانت را به صاحب اصلی آن، یعنی حضرت ولی عصر(عج) و خدا بازگردانیم.

دکتر وحیدی با بیان اینکه خدمت و جان دادن برای نظام‌ جمهوری اسلامی، شیرین،  شعف آفرین و لطف الهی است؛ اظهار داشت: مسئولیت در جمهوری اسلامی مسیری نیست که کسی بخواهد از این‌ مسیر برای خود نامی بخرد و چیزی بدست آورد، اگر چنین باشد می توان گفت بر آن مسئول ننگ باد.

وزیر کشور در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه  بحمدا... قاطبه مسئولین جمهوری اسلامی، عموما مسیر خود را مسیر خدمت قرار داده اند؛ خاطرنشان کرد: امروز در استان ارزشمند سمنان، جناب آقای هاشمی را معرفی می کنیم که فردی پرتلاش بوده و نامی نیک از خود برجای گذاشته و موفق بوده است.

وی با اشاره به توانایی ها و مولفه های شخصیتی استاندار جدید سمنان گفت: پاک دستی، پاک عملی، تلاش وافر، برای خود چیزی نخواستن، لایق بودن، متعهد بودن، متدین بودن و با مردم سر دوستی داشتن از جمله مولفه های انتخاب ایشان بوده است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید برای آغاز کارهای بزرگ آماده شویم؛ گفت: همه ما باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم در این خصوص به موفقیت دست یابیم و حرکت ها را نو به نو تجدید کنیم.

وی اضافه کرد: نو شدن و تجدید نقش ها، انرژی ها، اراده ها، هدف گذاری های جدید و جهش ها، از خاصیت های این تغییرات است.

دکتر وحیدی با تاکید بر این مساله که  تغییرات مسئولیتی، نقطه عطفی برای جهش و حرکت ‌پرجنب و جوش خواهد بود؛ گفت: جوانان ما که محور تمام تغییرات هستند، باید در متن حرکت باشند.

وی در این خصوص گفت: لازم است استاندار جدید سمنان از جوانان انقلابی و پرافتخار که با تمام ایمان و انگیزه پای انقلاب هستند، به بهترین نحو برای ساخت فرهنگ، اقتصاد، رفع کاستی های اجتماعی و سایر مسائل استان استفاده کند.

وزیر کشور درخصوص ظرفیت های استان سمنان هم گفت: استان سمنان دارای ظرفیت های فراوانی است که باید با استفاده از نیروهای جوانان و مبتکران، خلاقان و نیروهای ارزشی و انقلابی آن را توسعه داد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد:  با وجود سرمایه های انسانی بسیار ارزشمند در استان، اگر خوب بکارگیری شوند باعث رشد استان خواهد شد.

دکتر وحیدی با بیان اینکه باید برای تک تک مشکلات استان، کارگروه تشکیل شود؛ اظهار داشت:  برای تک تک مسائل طرح تعریف شود و مجموعه این طرح ها، طرح توسعه استان خواهد بود و برای این طرح، از استاندار برنامه زمانبندی خواهیم خواست.

وی اضافه کرد:  بر اساس زمانبندی های اعلام شده، ما بر اجرای برنامه ها کنترل خواهیم داشت که در واقع  این میثاق ما با استاندار محترم سمنان خواهد بود، در این ‌مسیر همه مدیران و جوانان و نقش آفرینان مدیریتی نیاز است همراه شخص استاندار باشند.

دکتر وحیدی با اشاره به این مساله که  حداقل حدود ۳ درصد از رشد مد نظر  باید از طریق بهره وری اتفاق بیفتد؛ تصریح کرد: بخش زیادی از یارانه های پنهان و نیمه پنهان که پرداخت می شود، در قالب عدم بهره وری از بین می رود که مساله بسیار مهمی است و باید چاره اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

وی درخصوص بهره وری استان سمنان گفت: بهره وری در استان هایی همچون سمنان که دارای محدودیت های جغرافیایی هستند، امری بسیار قابل توجه است.

وزیر کشور در خصوص ظرفیت های فرهنگی و تاریخی استان سمنان هم گفت:  استان سمنان، استانی فرهنگی و تاریخی با فرهنگی اصیل است که باید کاری نو در آن انجام شود و نباید اجازه داد ظاهر گرایی های غرب گرایانه در جامعه نشر پیدا کند

دکتر وحیدی در پایان صحبت های خود از تلاش ها و زحمات سه ساله آشناگر استاندار پیشین سمنان تقدیر و تشکر کرد.