حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای خود از کره جنوبی، ضمن انتقاد شدید از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک‌های این کشور، خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی به اموال تهران در سئول شد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از وزارت امور خارجه، در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز چانگ ایی ینگ  وزیر امور خارجه جمهوری کره (کره جنوبی) با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات مربوط به دسترسی ایران به منابع مالی موجود در کره مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با تمجید از روابط دوستانه  دوکشور در دهه های گذشته، بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

وی در عین حال از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های کره به شدت انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی ایران به اموال خود در کره، در مسیری خارج از بن بست حاضر که به دلیل تبعیت از  مسیر ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، شد تا امکان دسترسی جمهوری اسلامی ایران به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشر دوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل است.

چانگ ایی ینگ  وزیر امور خارجه  جمهوری کره نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات روابط تاکید کرد و گفت: همچنان پیگیر دسترسی ایران به منابع مالی خود در کره خواهد بود.

وی همچنین از خبر منتشر شده درخصوص منع ورود کالاهای کره ای به ایران ابراز  نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به موضوع شد.