رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال در دیدار با شهردار شهر سینترا این کشور، گفت: مجلس با توجه به نقش تسهیل و تسریع‌کننده همکاری‌های دو دولت ایران و پرتغال از توسعه و گسترش امضای تفاهم‌نامه‌های خواهر خواندگی میان شهرهای دو کشور استقبال می‌کند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی که به همراه اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال در شهر سینترا این کشور به سر می‌برد در دیدار با «بازیلیو اورتا» شهردار این شهر، بر لزوم بهبود همکاری های اقتصادی و فرهنگی از طریق فعال نمودن بخش توریسم و گردشگری دو کشور تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیپلماسی شهری و نزدیک‌تر کردن فرهنگ ملت‌ها باهم از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان شهرداران استان‌های دو کشور را با اهمیت خواند و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش تسهیل و تسریع کننده همکاری‌های دو دولت از توسعه و گسترش امضای تفاهم‌نامه‌های خواهر خواندگی میان شهرهای ایران و پرتغال استقبال می‌کند.

وی افزود: خواهر خواندگی بین شهرهای مختلف جهان به شناخت و معرفی بیشتر این شهرها کمک می‌کند و ظرفیت‌های جدید فرهنگی و اقتصادی برای آنها به همراه دارد.

 نماینده مردم تربت جام در مجلس بیان کرد: با توجه به حضور فعال مسلمانان در پرتغال امیدواریم با کمک شهرداری سینترا مرکز اسلامی مسلمانان ایران به عنوان مرکز صلح در این شهر افتتاح شود.

«بازیلیو اورتا» شهردار شهر سینترا نیز در این دیدار اظهار داشت: توسعه روابط شهری از اولویت های اساسی شهرداران پرتغال در راستای اهداف تعریف شده برای تفاهم نامه خواهرخواندگی و بویژه جذب امکانات و سرمایه بیرونی است.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد هیات پارلمانی کشورمان مبنی بر افتتاح مرکز اسلامی مسلمانان ایران در این شهر، بر آمادگی و استقبال شهرداری سینترا به عنوان سرزمین صلح در جهان جهت محقق شدن این امر تاکید کرد.

اورتا اظهار داشت: شهر سینترا دومین شهر بزرگ پرتغال است و بیشترین شرکت‌های بزرگ از جمله داروسازی، تولیدات مواد غذایی و... را در خود جای داده، لذا می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تقویت و تحکیم روابط اقتصادی فی‌مابین بهره برد.

در این نشست، دو طرف بر تقویت همکاری و تبادل هیأت‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و ورزشی دو کشور تاکید کردند.