مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از پایان عملیات اجرایی فاز اول اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از روابط عمومی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، علی اصغر جعفری در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی فاز اول اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه مرکز همایش‌های بین‌‎‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محور همه نشست‌ها، جلسات و همایش‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت شده، نیاز به این داشت که اصلاحاتی در آن صورت بگیرد و ارتقا پیدا کند.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در حقیقت نیاز بود که کارکردهای مرکز همایش‌ های بین‎‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توسعه پیدا کند، بخشی از نواقص آن برطرف شود و امکانات جدیدی به آن افزوده شود. بنابراین با اجرایی شدن پروژه اصلاح و توسعه این مرکز، سه سالن شامل سالن کنفرانسی با گنجایش صد نفر و دو سالن اجتماعات، سه کارگاه و کلاس آموزشی و یک ورودی جداگانه به این مرکز اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امکانات این مرکز را توسعه می‌دهد، تصریح کرد: این پروژه امکاناتی که به فراخور زمان در مورد آنها احساس نیاز شد، را برطرف می‌کند کما اینکه یکی از مشکلات این بود که ورودی مرکز همایش‌های بین‌المللی و تالارها با یکدیگر یکسان نبود، این نکته باعث شده بود بازدیدکنندگان دچار مشکل شوند. بنابراین با اجرایی شدن پروژه مذکور این چالش برطرف می‌شود و ورودی مرکز همایش‌ها از ورودی تالارها مجزا خواهد شد.

جعفری با اشاره به زمان اتمام پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به موازات بهره‌برداری از آن اظهار کرد: امید است پروژه اصلاح و توسعه مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا پایان سال جاری به اتمام و بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه پروژه دیگری جهت انتقال کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که بزرگترین کتابخانه کشور در حوزه دفاع مقدس است، به نقطه دیگری در داخل محوطه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل می‌شود.

وی با اشاره به چرایی این انتقال گفت: در حقیقت کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی قرار داشت و زمانی که در این مرکز همایش‌ها و مراسمات در حال برگزاری بود، به دلیل محدودیت‌هایی که شکل می‌گرفت، مخاطبان و اعضای کتابخانه نمی‌توانستند به کتابخانه مراجعه کنند. بنابراین در قالب یک پروژه این مجموعه به فضای جدیدی منتقل می‌شود باعث دسترسی‌های بهتر و مناسب‌تر در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

در پایان این مراسم مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تصویب عنوان جدید انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نشر سرو خبر داد.