سفیر ایتالیا در تهران اهدای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن کرونا را بیانگر همکاری خوب ایران و ایتالیا ارزیابی کرد.

به گزارش مرورنیوز، جوزپه پرونه روز دوشنبه در نشست خبری «مشارکت ایتالیا برای کمک به مبارزه ایران در برابر پاندمی کرونا » گفت: ایتالیا و ایران کشورهایی بودند که در موج اول کرونا بیشتر از همه آسیب دیدند و تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و هر دو کشور از پیامدهای ناشی از این بیماری چون مشکلات اقتصادی و مرگ بسیاری از مردم خیلی رنج کشیدند.

سفیر ایتالیا در ایران ادامه داد: خوشبختانه وضعیت درحال تغییر است و در ایتالیا بیش از ٧٠ درصد مردم واکسن زدند و در ایران هم روند واکسیناسیون در حال سرعت گرفتن است و روزانه بیشتر از یک میلیون دز واکسن تزریق می‌کنند و این تعداد خیلی چشمگیری است.  

پرونه تاکید کرد: خیلی خوشحالم که بگویم که ایتالیا یک میلیون و ٢٠٠ هزار دُز واکسن در اختیار ایران قرار داده و این نشانه دوستی و همبستگی عمیق میان ایران و ایتالیا است و امیدواریم این اقدام بتواند در مبارزه ایران با اپیدمی کوید ١٩ سودمند باشد.  

وی یادآور شد: این تنها همکاری بین ایران و ایتالیا در این زمینه نیست و اقدامات بسیاری وجود دارد و درباره آنها صحبت می‌کنیم و سازمان ملل متحد هم برای اهدای واکسن به ایران به ما کمک کردند.

سفیر ایتالیا در ایران در ادامه از یونیسف برای اهدای واکسن و حمایت از ایتالیا و ایران تشکر و ابراز خرسندی کرد.

نشست خبری مشارکت و کمک  ایتالیا برای کمک به ایران برای مبارزه با پاندمی کرونا در باغ سفارت ایتالیا در تهران برگزار شد که علاوه بر مقام‌های ایرانی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و مرکز کنترل بیماری های عفونی (CDC) و نمایندگان سازمان ملل در ایران، ویروس شناسان برجسته ایتالیایی که در میان آنان می توان از پرفسور بستتی(Bassetti) از پلی کلینک سن مارینو و پرفسور پونتالی (Pontali) از بیمارستان گالیرا در جنوا و همچنین مسوولان بیمارستان آتیه تهران نام برد که اخیرا تفاهم نامه ای جهت همکاری با بیمارستان گالیرا امضا کرده ان.

اهدای یک میلیون و دویست هزار واکسن، که توسط یونسکو در روزهای آتی تحویل داده خواهد شد. به مثابه بکار گیری اهرم دیگری در همکاری میان دو کشور در مبارزه با همه گیری خواهد بود که شامل انتقال یکصد هزار یورو به سازمان بهداشت جهانی جهت فعالیتهای پیشگیرانه و جلب توجه مردم به رفتارهای اجتماعی مسئولانه و یکصد هزار یور دیگر به فدراسیون بین المللی شرکت های صلیب سرخ و هلال احمر جهت نقش فعال در درمان بیماران کرونایی است. واکسن استرازنکا از ١٥ تا ١٨ اکتبر وارد ایران خواهد شد.