امیر سرتیپ شاه صفی از مشارکت ۴۷۰۰ نفر در جشنواره قرآنی ستاد ارتش خبر داد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان شاه صفی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش در آئین تجلیل از منتخبین جشنواره قرآنی ستاد ارتش اظهار داشت: بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در جشنواره قرآنی ستاد ارتش در تابستان شرکت کردند که نسبت به قبل، از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران هرساله از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است و شما عزیزان قرآنی بدانید که از زمانی که وارد حریم معنوی و نورانی قرآن کریم شده اید یک لطف ویژه از طرف خداوند شامل حالتان شده است که در خدمت قران هستید و شاید این سعادت نصیب بسیاری نشود.

امیر شاه صفی گفت: شما ذکات انس با قرآن را با دعوت سایرین به این برکت بزرگ می‌دهید و اگر ما آشنا به قران نباشیم در بسیاری از موارد نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در تمامی مسایل و در هر شرایطی به قرآن کریم پناه برد و تا حد توان جامعه قرآنی را توسعه بخشید، گفت: در جامعه امروز مساله مهم این است که به قرآن عمل کنیم و این کتاب آسمانی را به عنوان یک آموزه و سرمشق قرار دهیم.

در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد دهدار، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش نیز گزارش مبسوطی از روند برگزاری این دوره از جشنواره قرآنی ستاد ارتش ارائه کرد و گفت: با وجود محدودیت‌های کرونایی و به مدد الهی، برنامه‌های قرآنی در ستاد ارتش نسبت به سنوات گذشته با مشارکت خوب و حضور پرشور خانواده‌های کارکنان رو به رو شده و از رشد مضاعفی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال از رشد ۹ برابری برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبتنی بر تلاش جدی در کشور برای رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی، در بعضی حوزه ها، تلاش، فعالیت و جدیت مضاعف خانواده‌ها و مسئولان امر را را می‌طلبد تا منویات معظم له به مرحله تحقق عینی برسد.

حجت الاسلام دهدار با اشاره به کلام نورانی مقام معظم رهبری که فرمودند امروز ارتش متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه است، تصریح کرد: این تدین و کارآمدی با انس و الفت دائمی با قرآن کریم بدست می‌آید و خدامحوری، تقوا و تدین در جایی که احکام الهی در زندگی جاری و ساری شود بروز عینی پیدا می‌کند.

وی به جان فشانی و رشادت شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در جنگ تحمیلی هر کجا که معنویت و انس با قرآن بیشتر بود، نورانیت در دل رزمندگان اسلام ظهور می‌کرد و موفقیت و پیروزی‌های بیشتری نیز بدست می‌آمد.

در پایان این مراسم از نفرات منتخب و برگزیده جشنواره فعالیت‌های قرآنی ستاد ارتش در سال ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

آئین اختتامیه تجلیل از منتخبین جشنواره سراسری فعالیت‌های قرآنی ستاد ارتش با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر سرتیپ اکرمی نیا، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دانشگاه علوم و فنون فارابی برگزار شد.