وزیر کشور در پیامی، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه قربانیان بی دفاع فاجعه انفجار در مسجد سیدآباد شهر قندوز واقع در شمال شرقی افغانستان، مجازات عاجل عوامل و مسببان این فاجعه را از مقامات افغانستان خواستار شد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در متن پیام احمد وحیدی درباره انفجار مسجد سیداباد شهر قندوز کشور افغانستان آمده است: انفجار در مسجد سیدآباد شهر قندوز واقع در شمال شرقی افغانستان در حین برگزاری نماز جمعه  که منجر به شهادت و مجروحیت بیش از یکصد تن از مسلمانان افغانستانی شد، اقدامی غیر انسانی و ضد دینی است که نزد عموم اهل ایمان، همه آزادی خواهان و جملگی وجدان های بیدار انسانی محکوم است.

در ادامه این پیام آمده است: این جنایت تروریستی که از سوی جریان های منحرف مورد حمایت نظام سلطه جهانی و در ابتدای ماه ربیع الاول؛ موسم سرور مسلمین واقع شد، مصیبتی بزرگ و موجب تأسف و تأثر فراوان است و بار دیگر اهمیت وحدت کلمه در امت اسلامی و ضرورت انسجام و اتحاد اجزای مختلف کشورِ دوست و همسایه؛ افغانستان در سایه یک دولت فراگیر را برای صیانت از آرامش و امنیت و مقابله با رشد و نمو جریان های تروریستی و تکفیری از جمله بقایای گروهک ضد اسلام داعش گوشزد می سازد.

وزیر کشور در این پیام ضمن تسلیت شهادت مظلومانه قربانیان بی دفاع این فاجعه، مجازات عاجل عوامل و مسببان این فاجعه را از مقامات افغانستان خواستار شد.

در حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندوز ۴۶ نفر کشته و ۱۴۳ تن دیگر زخمی شده اند اما منابع محلی تعداد کشته ها این حمله را ۶۰ تن و مجروحان را ۱۴۰ نفر ذکر کرده اند.