سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی وضعیت اعتبارات بودجه‌ای بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و بودجه نیروی انتظامی با حضور معاون طرح توسعه این نیرو در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، محمدمهدی مفتح در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرنگاران گفت: سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی در جلسه امروز گزارش خود را درخصوص برنامه‌ها و وضعیت اعتبارات بخش کشاورزی ارائه و در ادامه نمایندگان نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: نمایندگان درخصوص دغدغه‌های وکلای خود مبنی بر افزایش قیمت‌مرغ و تخم‌مرغ، برنج، کالاهای اساسی، تامین ارز یارانه‌ای، لبنیات، دام عشایری و صادرات دام، احیای جهاد سازندگی مطالبی را مطرح کردند که ساداتی‌نژاد در پاسخ توضیحات مشروحی را بیان کرد.

اولویت و خط قرمز ما تولید و تامین کالاهای اساسی است

مفتح تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه مطالب خوبی در مورد تنظیم بازار با واردات مرغ و تخم‌مرغ، لبنیات و برنج مطرح و اعلام کرد؛ اولویت و خط قرمز ما تولید و تامین کالاهای اساسی است و نباید مردم دغدغه تامین نیازهای غذایی خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سردار محمودزاده معاون طرح توسعه نیروی انتظامی با توجه به هفته نیروی انتظامی در این جلسه حضور پیدا کرد و در خصوص وضعیت بودجه‌ای این نیرو، کمبودها و نیازهای مالی گزارشی را ارائه کرد و مقرر شد، در بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه به نحوی تنظیم شود که ضمن رفع نیازهای این ارگان، زمینه رشد منابع مالی نیروی انتظامی فراهم شود.