عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عوارض واکسن بسیار کمتر از عوارض آلودگی هوا است، گفت: کمپین ضد واکسن برخلاف سیاست های کلی نظام، قوانین عقلانی بهداشتی درمانی و منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از  خانه ملت، عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 21 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی عنوان کرد: در رابطه با واکسیناسیون در مجلس شورای اسلامی کمیسیون تخصصی وجود دارد و در بخشی از آن بنده مسئولیت دارم، به نظر می رسد با سخنانی که امروز مطرح شد، افکار عمومی را دچار پاردوکس می کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زدن واکسن در کشور اجباری نیست، گفت: فردی می تواند خود را در روستا یا خانه ای دور از جامعه، قرنطینه کند و واکسن هم نزند؛ وقتی نظامات و سیاست هایی در جامعه وضع می شود برای حفظ اجتماع و سلامت عموم باید دقت کافی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است زدن واکسن عارضه هایی به دنبال داشته باشد، گفت: اما قطعاً عوارض واکسن کرونا از عوارض آلودگی هوا در تهران بسیار کمتر است. آیا خطرات ناشی از انتشار مواد لنت ترمز در هوا و گازهای سمی که میلیون ها انسان را در معرض خطر قرار می دهد، کمتر از عوارض یک واکسن است؟ من همه این موارد را به یکی از واعظانی که با من تماس گرفته بود، بیان کردم، لذا نباید اینچنین در جامعه نگرانی ایجاد کرد.

روح الامینی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نظامات واکسیناسیون در کشور را دنبال می کند و خود به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت می فرماید؛ حتی مراسماتی که در حسینیه به آن بزرگی برگزار می شود، ایشان به تنهایی در آنجا حاضر می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگر می خواهیم کسب و کار مردم از سر گرفته شود و هزینه ها کاهش یابد، چرا باید عملاً یک کمپین ضدواکسیناسیون در کشور راه بیندازیم!؟ وقتی قانونی در کشور وضع می شود همه باید به آن عمل کنند، در غیر این صورت فردی می تواند ادعا کند چرا باید پشت چراغ قرمز منتظر بمانم، این حق من است که عبور کنم! لذا کمپین ضد واکسن برخلاف سیاست های کلی نظام، قوانین عقلانی بهداشتی درمانی و منویات مقام معظم رهبری است.