رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان، کارآمد و انقلابی در استان‌ها برای پیشبرد اهداف دولت و امور کشور، گفت: استانداران امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخاب زین‌العابدین رضوی خرم، محمد صادق معتمدیان و یعقوب علی نظری به ترتیب به عنوان استانداران منتخب آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و خراسان‌رضوی، افزود: استانداران با در نظر گرفتن دغدغه‌های مردم، برنامه‌ای جامع و امیدآفرین مبتنی بر راهکار برای حل مشکلات و البته به عنوان برشی از برنامه کلی دولت در کشور، برای استان محل ماموریت خود تدوین کنند.

رئیسی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از مزیت و ظرفیت مرزی بودن استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برای توسعه استان و گسترش همکاری‌ها و تعاملات با همسایگان، گفت: خراسان رضوی علاوه بر قرار گرفتن در منطقه مرزی، پایگاهی معنوی و مرکز توجه علاقمندان اهل بیت(ع) است که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد.

رئیسی همچنین افزود: عملکرد استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وضع نسبت به قبل تغییر کرده و گام‌های جدی در مسیر پیشرفت استان برداشته شده است.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در جلسه دولت با اشاره به موضوع خشکسالی و با تاکید بر ضرورت تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه شورای عالی آب، گفت: اگرچه مشکل کم‌آبی جدی است اما بخشی از مشکل با مدیریت و توزیع عادلانه منابع آب موجود قابل حل است.

رئیسی با اشاره به روز نابینایان، از مسئولان دولتی خواست حمایت از نابینایان و به‌ویژه کمک به حل مسائل معیشتی و تامین تجهیزات مورد نیاز نابینایان از جمله تجهیزات آموزشی آنان را در اولویت قرار دهند.