محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه اساسنامه‌های صندوق کارآفرینی امید و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۲۸ شهریور، به منظور رفع ابهام‌ها و تأمین نظر شورای نگهبان درخصوص اساسنامه صندوق کارآفرینی امید ، با اصلاح این اساسنامه موافقت کرد.

بر این اساس، تجهیز منابع مالی (به غیر از سپرده‌های مردمی) جهت فعالیت های اعتباری، اعطای انواع تسهیلات مالی از طریق بانک‌های عامل، مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض الحسنه مجاز و ارائه خدمات الکترونیکی و نیز کمک مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور، از جمله موضوعات فعالیت و حدود عملیات صندوق مذکور است.

در این اساسنامه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باید از شرط وثاقت و امانت برخوردار باشند.

همچنین هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۴ مرداد به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حضور مؤثر و بیشتر بخش خصوصی در صنایع و حذف موانع موجود، با اصلاح اساسنامه سازمان صنایع کوچک به عنوان سازمان توسعه ای و متولی صنایع کوچک کشور موافقت کرد.

به موجب اصلاح اساسنامه مذکور، مطالعه، بررسی و برنامه ریزی همه جانبه جهت احداث شهرک های صنفی تولیدی و صنعتی، انجام عملیات و خدمات مورد نیاز شرکت های زیرمجموعه در کلیه زمینه ها برای توسعه صنایع کوچک و بکارگیری روش های اجرایی مناسب «مشارکت بخش عمومی - خصوصی» از قبیل «تأمین منابع مالی، ساخت، بهره‌ برداری و واگذاری»، «تأمین منابع مالی، ساخت و بهره ‌برداری»، «طرح و ساخت کلید در دست» و یا «ساخت، بهره‌ برداری و مالکیت» با پیش‌ بینی تضمین ‌های کافی و تدابیر بودجه ‌ای برای ایجاد هماهنگی در احداث، اجرا و اداره امور شهرک های صنعتی و نظارت بر آنها، به موضوع فعالیت های سازمان صنایع کوچک اضافه می شود.

همچنین سرمایه سازمان از مبلغ ۳ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال به مبلغ ۶۷۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال افزایش می یابد که به مبلغ ۶ میلیون ۷۲۲ هزار و ۱۹۰ سهم یکصد هزار ریالی با نام تقسیم می شود که تمام آن متعلق به دولت و غیرقابل انتقال می باشد.