رییسی جمهوری با بیان اینکه ایران علاقمند به گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری با بلژیک است،‌ گفت: کشورهای اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رییسی روز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه جیانمار کوریتزو سفیر جدید بلژیک با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با بلژیک و اروپا در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است اما نباید اجازه دهیم بیگانگان بر این روابط تاثیر بگذارند.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، افزود: با وجود این، کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند. کشورهای اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.

رییسی خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال توسعه و تحمیل اراده ظالمانه خود در دنیا است، اما کشورهای دیگر نباید اجازه دهند یکجانبه‌گرایی و دست‌اندازی آمریکایی‌ها به مناطق مختلف در دنیا ادامه یابد.

جیانمار کوریتزو سفیر جدید بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سوابق دوستانه روابط بین دو کشور، گفت: امیدواریم با گسترش روابط اقتصادی، روابط بین تهران و بروکسل بیش از پیش تقویت شود.